מהפכה בכוללים

"שיעור כללי" בסניף החדש של "מגדל עוז" בבני ברק

ראשי ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש ייסדו כולל חדש בבני ברק, דרך רשת "מגדל עוז", בו ישמרו על קרבה מיוחדת לאברכים ואף ימסרו מדי שבוע "שיעור כללי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרמ"ה הירש, הגר"ד לנדו והרב אתרוג (באדיבות המצלם)

במעונו של הגר"ד לנדו בבני ברק הוכרז במוצאי שבת על הקמת סניף חדש של רשת הכוללים "מגדל עוז" בבני ברק לקראת תחילת "זמן אלול".

באופן ייחודי, הסניף החדש יזכה לליווי צמוד של ראשי ישיבת סלבודקא, הגאון רבי דב לנדו והגאון רבי משה הלל הירש. הקירבה המיוחדת לה יזכה סניף הכולל החדש הינה על רקע העובדה שהקבוצה העיקרית של האברכים המרכיבים את הכולל הינה קבוצה מתלמידיהם הקרובים של ראשי הישיבה.

בעקבות כך, ראשי הישיבה נטלו על עצמם את עול הכוונת הכולל במטרה ליצור אווירה יחודית עבור קבוצת האברכים בכדי שיוכלו להמשיך לעלות ולהתעלות בצילם ובקרבתם. בכדי ליצור מסגרת יציבה וקבועה עבור האברכים הוחלט לפנות לגאון הרב יחזקאל אתרוג, ראש רשת הכוללים "מגדל עוז", שנענה לאלתר ונטל על עצמו את עול הקמת הכולל.

ראשי הישיבה הודיעו על חידוש נוסף שלא היה מקובל עד כה בעולם הכוללים; מידי שבוע ימסר בכולל "שיעור כללי" מפי ראשי הישיבה, באופן דומה למקובל בישיבות גדולות. באופן זה, תישמר אווירת הקירבה בין האברכים לראשי הישיבה. חידוש זה מהווה מהפכה של ממש בעולם הכוללים, שבאופן מסורתי נחשבים לבעלי מסגרת משוחררת ועצמאית יותר מאשר בישיבות, אולם המגמה שהביאה לפתיחת הכולל היא דווקא מגמה המחזקת את המסגרת של הכולל לקרובה ומצומצמת יותר.

כאמור, בכינוס המיוחד שנערך בביתו של הגר"ד לנדו השתתפו ראשי הישיבה וראש רשת הכוללים הגאון הרב יחזקל אתרוג וכן קבוצת אברכים מבחירי הכולל המיועד. ראשי הישיבה בירכו את הרב אתרוג על הרחבת גבולות התורה ועל היוזמה החשובה להקמת כולל לקבוצה נבחרת של בני עליה. במהלך הכינוס נערך מעמד "לחיים" להצלחת הכולל והנדיבים תומכי התורה המסייעים בידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר