הצהרה חסרת תקדים

טראמפ מאיים על צפון קוריאה ב"אש, זעם ועוצמה - שהעולם טרם ראה"

קולות המלחמה בין ארצות הברית בראשות טראמפ לבין צפון קוריאה בראשות ג'ונג און עלו דרגה, במה שנשמע כאיום במתקפה גרעינית. ברקע: כיווץ ראשי נפץ גרעיניים ואי אמריקני קטן (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בהצהרה שמסר אמש (שלישי) נשיא ארה"ב לעיתונאים, הוא הגיב באופן חסר תקדים לדיווח כי צפון קוריאה הצליחה לייצר ראשי נפץ גרעיניים מוקטנים שאותם היא עשויה להרכיב על הטילים הבליסטיים שלה שטווח שיגורם מגיע עד למדינתו, וכן לאיומיה על האי האמריקני גואם.

"מוטב שצפון קוריאה תפסיק לאיים על ארה"ב, אחרת היא תיענה באש, זעם ועוצמה כפי שהעולם טרם ראה", הזהיר טראמפ במהלך חופשתו באתר גולף בניו ג'רזי.

צפון קוריאה מצידה, בתגובה לאיומי טראמפ, הודיעה כי היא שוקלת ברצינות לתקוף את האי באוקיינוס השקט שנמצא תחת חסותה של ארצות הברית, גואם, באמצעות טילים לטווח בינוני-ארוך. דובר מפלגת השלטון צוטט בסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA שתקיפה זו "מוכנה להתבצע בכל רגע שבו קים ג'ונג און יורה על כך". אדי קאלבו מושל גואם, ענה על כך במלים: "האי מוכן לכל תרחיש".

תרגיל האש הגדול ביותר בצפון קוריאה (צילום ארכיון: מתוך Trump Nation ביוטיוב)

עוד קודם איימה צפון קוריאה "לנקוט בצעדים מעשיים" בתגובה לשורת הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם במהלך סוף השבוע האחרון - בתגובה לשיגור שני טילים בליסטיים בין יבשתיים בחודש האחרון.

באיום הצפון קוריאני נאמר כי היא תנקום בחריפות "פי אלפי מונים" נגד ארה"ב, כתגובה לסנקציות שהוטלו "כחלק מהמזימה האמריקנית המרושעת לבודד ולחנוק את המדינה. ארה"ב חשה שארצה מוגנת מעבר לים? אין טעות גדולה מזו".

בחודש שעבר דווח כי שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און חולש על כמות של עד 60 ראשי קרב גרעיניים. עם זאת, מומחים עצמאיים מעריכים כי מדובר בכמות מצומצמת מזו. כמו כן, בשלב זה טרם ידוע אם המשטר הצליח לערוך ניסויים מוצלחים בראשי הקרב החדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר