"מחפשים עילות משונות"

הפלס: "כישלון יעדי הגיוס גורם להם לפעול נגד העמותות"

אנשי הפלג הירושלמי טוענים בביטאונם כי הסיבה לפעילות המשטרה בימים האחרונים נגד העמותות שנאבקות בגיוס היא הכישלון שפורסם השבוע בנוגע לעמידה ביעדי הגיוס בחברה החרדית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משרדי המאבק אחרי פריצת המשטרה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

בעיתון 'הפלס', ביטאון הפלג הירושלמי, בוחרים לקשור הבוקר (ו') בין פעילויות המשטרה נגד העמותות הפועלות בשכונת מאה שערים בירושלים בנושא גיוס בני הישיבות תוך שימוש לטענתם באלימות רבה, לכך שהצבא אינו עומד עדיין ביעדי הגיוס של הציבור החרדי שנקבעו לו.

"ההתנהלות ההיסטרית והפראית של השלטון בניסיונותיו האחרונים לדכא את המאבק נגד גזירת הגיוס באמצעות צעדים חריגים, נובעת מהנתונים החדשים שפורסמו השבוע בתקשורת, לפיהם צה"ל לא עומד ביעדי גיוס בני הישיבות מזה שנה רביעית ברציפות" כותב העיתון הבוקר.

לדברי הפלס, "בחדשים האחרונים החליטו גופי השלטון במדינת ישראל לפעול בצורה חריגה כדי לסכל את המאבק הציבורי וההתנגדות הלגיטימית נגד גזירת השמד של גיוס בני הישיבות, וזאת בין השאר תוך ביצוע מעצרי שווא וצעדי הפחדה נגד העומדים בראש המאבק נגד גזירת הגיוס. צעדים אלה ננקטו לאחר שסגן שר הביטחון הכריז בצורה פומבית כי בפגישה עם בכירים במשרד המשפטים התקבלה עמדתו לפיה יש לחפש עילות מגוונות וצדדיות שיאפשרו לנקוט במהלכים שונים כדי לפעול נגד מובילי המאבק".

כך לטענתם, יצאה לפועל שורה של צעדים חריגים ואנטי דמוקרטיים שבוצעו על בסיס עלילות בדויות שונות ומשונות, כמו מעצר עורכי ומנהלי 'הפלס' ועשרות עסקנים נוספים מציבור בני התורה.

"המשטרה גם ערכה בחודשים האחרונים שורה של פרובוקציות בשכונות החרדיות בבית שמש ובירושלים, כשהיא משתמשת באלימות חסרת רסן נגד כל מי שמעז להביע קול מחאה נגד פעולות מבישות אלו. שיאם של האירועים המשטרתיים החריגים היה בחודש סיוון האחרון בפוגרום המשטרתי בשכונת מאה שערים בירושלים. פעילות דורסנית זו פסקה במידה מסוימת, רק לאחר שתמונות קשות מהאירועים היזומים הופצו ברחבי תבל ועוררו זעזוע עמוק וביקורת ציבורית ותקשורתית נגד המהלכים הפרובוקטיביים", תוקף העיתון.

העיתון מזכיר את הפשיטה של המשטרה השבוע על עמותה המזוהה עם חוגי סאטמר הפועלת למנוע גיוס חרדים וכותב: ״במהלך הפשיטה על משרדי 'מרכז ההצלה' הפועל נגד גזירת הגיוס הופעלה אלימות קשה נגד הציבור הגדול שהתאסף במקום כדי למחות נגד הפעולה, כאשר גם עוברי אורח וביניהם נשים וילדים הוכו באכזריות משטרתית מחרידה ומקוממת. המשטרה גם החרימה ציוד רב ופרסומים שונים, וכן ביצעה מעצרי שווא של כמה מהנוכחים. בדיונים שהתקיימו בענין בקשת המשטרה להאריך את מעצרם נמתחה עליה ביקורת קשה ע"י שופטי ביהמ"ש השלום וביהמ"ש המחוזי שהורו לשחרר מיידית את העצורים".

הפלס טוען כי המניע המרכזי לשרשרת ההתנכלויות האחרונות נעוץ בנתונים חדשים לפיהם גם ב'שנת הגיוס' 2016 לא עמד צה"ל ביעדי גיוס בני הישיבות, וכך מתקשה השלטון מזה שנה רביעית ברציפות למלא אחר המרכיב במרכזי במתווה חוק הגיוס.

"העובדה שיעדי הגיוס לא מולאו וכי הצבא נכשל, למעשה, בניסיונותיו לממש את מה שנחשב כליבת החוק, מחייבים את השלטון להוכיח בפני שופטי בג"ץ כי נעשות פעולות דרמטיות בניסיון להעלות את שיעור המתגייסים תוך דיכוי כל פעילות שנועדה לעצור את התהליך", נכתב בעיתון.

גורמים בחסידות סאטמר הפעילים במאבק הגיוס ששוחחו עם כיכר השבת טוענים טענות דומות. לדבריהם, הפשיטה השבוע על משרדי העמותה הינה צעד חריג של פגיעה בדמוקרטיה. "זכותנו לא להכיר בשלטון הציוני ולדבוק בעמדתנו שצה״ל מנסה לגייס חרדים בפיתויים שונים ולהיאבק על כך בחירוף נפש. מותר לנו גם לקבל תמיכה כלכלית מעשירים באמריקה ואין שום סיבה ששוטרים יפעלו נגדנו באלימות תוך הפרה בוטה של החוק", טוענים הקיצונים.

מנגד, גורמים במערכת אכיפת החוק אומרים בתגובה ל'כיכר השבת' כי מדובר בטענות אוויליות ובקונספירציה של מי שיודעים שהפסידו את המערכה כולה. "אין שום קשר בין נתוני הגיוס שאגב ללא כל קשר נחשבים לגבוהים (גם אם אינם עומדים ברף שהוצב) לבין הפעילות נגד העמותות הפועלות מתוך הסתה והפצת אלימות נגד מגייסי החרדים", אומרים הגורמים.

"העובדה שההפגנות התמעטו מלמדת שהפעילות של המשטרה וכוחות הבטחון נכונה ומדוייקת וכל ההאשמות אין להם כל בסיס ושחר", מציינים גורמי אכיפת החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר