הסערה הגיעה לארה"ב

האדמו"ר מסאטמר נוטה לאסור את עוף ה'בראקל'

האדמו"ר מהר"א מסאטמר ערך דיון מיוחד בנושא כשרות עוף ה'בראקל', אליו הובאו במיוחד עופות מישראל, בסיכומו של הדיון לא התקבלה הכרעה אך האדמו"ר נוטה לאסור (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עוף ה'בראקל' (באדיבות המצלם)

בסוף השבוע נערך דיון מיוחד בביתו של כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר, כאשר לפני הדיון הזמינו בטיסה ישירה ומיוחדת מספר עופות מה'בראקל 'מארץ ישראל.

האדמו"ר בחן את עופות הבראקל זמן רב בפני רבנים דיינים ושוחטים וותיקים, וכן בהשתתפותו של הגאון רבי אפרים זלמן שטרנבוך, בנו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך שהגיע בשליחותו של אביו בטיסה מיוחדת, בדיון השתתפו גם בניו של האדמו"ר.

סערת עוף ה'בראקל' הגיעה לערוץ 10 • צפו (באדיבות ערוץ 10)

למרות הדיון הארוך לא התקבלה הכרעה רשמית אך דעתו של האדמו"ר נוטה לאסור את עוף בראקל מכמה סברות וטעמים.

במהלך הפגישה הועלו שני נושאים וכן נתונים חדשים ומדאיגים על תעשיית העופות בעולם והחששות לעירוב מינים טמאים וענייני ההכלאה והשינויים הגנטים וכן היחס הנכון לעוף הבראקל.

ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"ר לא הכריע ממש בסוגיה אולם דעתו נוטה לאסור. לדברי הנוכחים באסיפה, עוף הבראקל לא מצא חן בעיני האדמו"ר ועיקר טענתו בהיות שעוף זה שונה מאוד מהעוף המוכר לנו ויש לחקור היטב את מסורת העוף הזה.

"מבחן המקל" לעוף ה'בראקל' • צפו בווידאו (באדיבות ynet)

האדמו"ר אף סיפר שבמהלך היממה האחרונה התקשרו לביתו בענין העוף גדולי הרבנים בארץ ישראל והביעו בפניו דעתם על העוף השנוי במחלוקת.

יצויין שהסיבה להתערבותו של האדמו"ר בנושא הכשרות הינה העובדה שיש לו השפעה גדולה בנושאי הכשרות בעקבות השחיטה שלו בקרית יואל שבארה"ב שנחשבת לפופולרית מאוד בכל החוגים והחצרות ואפילו בליקווד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר