"נקטו באלימות ואיימו להצית"

הסלמה במאבק הנכים: המשטרה עצרה חמישה מפגינים

מחאת הנכים, המבקשים להגדיל את הקצבה הזעומה שהם מקבלים, שערכה אתמול בכביש 4 סמוך לאשדוד הידרדרה לאלימות ולמעצרם של חמישה מוחים על-ידי המשטרה • צפו בתיעוד (אקטואליה)

(צילום: דוברות המשטרה)

לראשונה מאז החל מאבק הנכים המבקשים להשוות את הקצבה הזעומה שהם מקבלים לשכר המינימום, עצרה אמש (ראשון) המשטרה חמישה ממשתתפי ההפגנה בסמוך לאשדוד.

מחאת הנכים אמש נערכה בכביש 4 לצפון ובהמשכה זלגה למחלף אשדוד (ירידה לכביש 41 לכיוון הכניסה הצפונית לעיר אשדוד).

כוחות רבים של משטרה ולוחמי מג"ב עסקו משעות אחר הצהריים אתמול במחאת הנכים שהתקיימה בכביש 4 לצפון סמוך למחלף בני דרום. השוטרים שהוצבו במקום ובסמוך לו עסקו בעיקר בהסטת התנועה לצירים חלופיים ובשמירת הסדר הציבורי.

הנכים תכננו במחאתם לשבש את הגעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לטקס חתימה על הסכם הגג באשדוד. המשטרה, שידעה על הכוונה הזו, הקדימה לחסום שלושה מתוך ארבעה נתיבים בכביש 4 באזור בני דרום, כמה ק"מ לפני אשדוד, ובכך מנעו את הגעתם לעיר.

בעקבות כך, 15 הנכים שהשתתפו בהפגנה חסמו את הנתיב היחיד שנשאר פתוח וכך הכביש כולו נותר חסום למשך כשעתיים, מה שגרם לעימותים בין נהגים לנכים והמשטרה נאלצו להוות חוצץ בין הצדדים כאשר במספר מקרים אף טענו אזרחים כי משתתפי המחאה פגעו ברכבם.

השוטרים, כך לפי המשטרה, "שמרו על איפוק ניכר במהלך שלוש שעות המחאה והכילו את האירוע ואת התנהגותם האלימה של קומץ ממשתתפי המחאה שמשתתפיה כלל לא הגישו בקשה לקיומה. במהלך מחאה זאת התבטאו מובילי המחאה כי בכוונתם להגיע אל ראש הממשלה בכל מחיר כולל עלייה על דוקרנים".

לאחר כל זאת נענתה המשטרה לבקשתם להמשיך בנסיעה. שיירת רכביהם של משתתפי המחאה ירדה אל כביש 41 לכיוון הכניסה הצפונית לעיר אשדוד שם המתינו כוחות משטרה נוספים שהיו ערוכים לקליטתם.

בעת שהותם מחלף, ציין אחד המשתתפים כי בכוונת מוביל המחאה להצית עצמו במקום. צוות בלשי המשטרה שברשותו היו מטפי כיבוי הבחין בשניים מהמשתתפים המוציאים צמיגים אותם הביאו עימם וברשותם אף חומר דליק. ניסיונות להניא את אלו מכוונתם לא נענו בחיוב תוך שהחלו תוקפים את השוטרים שהחלו בביצוע מעצרם של החשודים מחשש להפרת הסדר וסיכון חיי אדם. במהלך אירוע זה נעצרו 5 חשודים כאמור ואלה הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

במשטרה מדגישים כי המחאה התקיימה ללא רישיון ומסבירים את מעצר חמשת המפגינים בכך שהם "נקטו באלימות כלפי השוטרים תוך שימוש אף בחלקי כיסאות הנכים, ואיימו להצית עצמם וצמיגים אותם הביאו עמם".

לדברי המשטרה: "כאשר ניסו השוטרים למנוע את מעשיהם, החלו קומץ פורע חוק לנהוג באלימות של ממש תוך הכאת שוטרים. משטרת ישראל נהגה באיפוק רב כלפי מפגיני מחאת הנכים, אך לא תתיר אלימות פיזית כלפי אנשיה וסיכון חיי אדם במסווה של מחאה לגיטימית".

עוד נמסר מהמשטרה כי "אנו רואים חשיבות רבה במימוש הזכות להביע מחאה. קיים פער בין הבעת מחאה לניצול ציני של מהות המחאה תוך שימוש באלימות וסיכון חיי אדם. כל ניסיון ופגיעה באנשי החוק, יזכו לתגובה נחושה ומיצוי הדין".

יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה, אמרה כי "הנהגים צריכים להבין שאין לנו מטרה לגרום נזק, אלא רק להעלות את המודעות לדרישה שלנו, שגובה קצבת הנכות תושווה לשכר המינימום".

עו"ד עמית חלמיש מעמותת "נכה לא חצי בן אדם", מחה על המעצרים: "לאן הגענו? המעצרים האלה הם חוצפה. לא מדובר באנשים מסוכנים לציבור. אלו הפגנות שמקובלות במדינת ישראל, בהתאם לחוק ולדין. כל הפגנה גורמת להפרעה לסדר הציבורי, אבל לא הייתה שום הפרעה מיוחדת בהפגנה הזאת, למעט העובדה שראש הממשלה ושר האוצר היו אמורים לעבור באזור.

"למה לעצור אנשים שמפגינים? ברגע שאתה מזיז אותם מהכביש, הם כבר לא מהווים סכנה לציבור. מדובר באנשים שהם כולם נכים 100%, רואים בתמונות שהם לא נוקטים שום אלימות או תקיפה. המטרה של משטרת ישראל היא לשבור את ההפגנות האלה בכוח, גם באמצעות אי קיום הוראות החוק. קיבלו הוראה מלמעלה. בנוסף נמנעה מהם הזכות לתרופות לנכים ולייעוץ משפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר