"נציג את ישראל כבוגדת"

הקונסרבטיבים מאיימים על נתניהו במכתב

אם לא יקודם מתווה הכותל ולא ייעצר חוק הגיור החדש, מאיימים המנהיגים הקונסרבטיבים בארה"ב להציג את ישראל בדרשות החגים ככזו שבגדה בהם ושיש להיאבק בה (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת הקונסרבטיבים והרפורמים ליד משרד ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק שמנהלים ארגוני הקונסרבטיבים בארה״ב נגד ממשלת ישראל סביב סוגיית התפילות בכותל עולה מדרגה. העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח הבוקר (ו') כי אמש שלחו מנהיגי היהדות הקונסרבטיבית בארה"ב מכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו הם הציבו למעשה איום אולטימטום: אם לא תבטל את הקפאת מתווה הכותל — מיליון וחצי יהודים אמריקאים ישמעו בחגים הקרובים דרשות שלפיהן מדינת ישראל בוגדת בהם.

על פי הדיווח, בכירי התנועה הקונסרבטיבית נפגשו אמש עם קונסול ישראל בניו־יורק, דני דיין, ומסרו לו את מכתב האיום שנועד לראש הממשלה. במכתב, שעליו חתומים מאות מנהיגים, רבנים ונשיאי קהילות קונסרבטיביות מצפון אמריקה ומרחבי העולם, קוראים ראשי היהדות הקונסרבטיבית לנתניהו להפשיר את מתווה הכותל שהוקפא, לא לפגוע בהם בסוגיית הגיור ולשלוח מסר של תקווה ליהודי העולם, אשר ישפיע ישירות על רוח הדרשות שיושמעו בבתי־הכנסת בראש השנה וביום כיפור.

במכתב מציינים ראשי הארגונים "מתוך תחושה קשה של אכזבה, כעס ואף בגידה בעקבות אירועי 25 ביוני 2017, יום שבו החליטה ממשלת ישראל לבטל את מתווה הפשרה בכותל אשר אושר בממשלה בינואר 2017, ויום שבו אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעה לחוק גיור חדש המבקש לקבוע כי רק לרבנות הראשית לישראל הסמכות לגייר".

בין החתומים על המכתב נמצאים רבאיי טיב וורניק, ראש התנועה הקונסרבטיבית בצפון אמריקה; הרבָּה ג'ולי שונפלד, ראש כנסת הרבנים העולמית; דוד וולפי, רב "קהילת סיני" בלוס־אנג'לס, רבאיי ד"ר אליוט קוזגרוב, רב קהילת פארק אבניו בניו־יורק; רבאיי מייקל סיגל, רב קהילה בשיקגו ומראשי שדולת איפא"ק, ועוד

לאחר מכן מופיע במכתב האולטימטום: "בעוד שבועות אחדים יתכנסו יהודים בבתי־הכנסת בכל רחבי העולם לכבוד הימים הנוראים. רבנינו ורבותינו יישאו דרשות על משמעותם של חיים יהודיים מלאים, ערכיים. אנו נדבר על ישראל כאידיאל, על ישראל שבתפילותינו, ועל ישראל שבמציאות. אדוני ראש הממשלה, בכוחך להשפיע על תוכנן של הדרשות בימים הנוראים הבאים עלינו לטובה. האם נדבר על המציאות בישראל בשפה של בגידה או בשפה של תקווה? האם נדבר על מאבק או על הישגים? אנו מבקשים ממך להנהיג".

עו"ד יזהר הס אמר ל'כיכר השבת': "מדובר על יוזמה שצצה מהשטח, מהקהילות בכל רחבי ארה"ב. לא רק הגדולות והמפורסמות, לא רק אלו שכל רוה"מ ושגריר מכירים, אלא גם ממקומות נידחים יחסית. אתם, החרדים, יכולים וצריכים להתווכח איתנו אידיאולוגית. גם בעוז. אבל הבינו, מדובר באוהבי ישראל. הקונסרבטיבים הם אלו שלחצו על הגעתה המהירה של הרכבת האווירית במלחמת יום כיפור, שלחצו על ממשל ארה"ב להטיל וטו אחרי וטו באו"ם. זה לא שהם לא יעשו את זה גם מחר, הם יעשו, אבל כאשר אתה מקבל כזו סטירה, תחושת הבגידה היא עצומה. ההתלהבות לרוץ ולסייע לישראל תיסדק. אז הבה נניח לרגע המחלוקת האידיאולוגית. חיזרו למתווה הפשרה בכותל, שבו אתם, החרדים (בעיקר החרדים, לא החרד"לים) מרוויחים הרבה יותר מאיתנו, ונשים קץ למשבר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר