"אנחנו בחשכה גדולה"

הבכיר האלמוני, האיומים וגל הנטישות: מהומה ב"יום ליום"

האדם האלמוני שהחל לנהל את המערכת בפועל, האיומים "למסור נפש כדי ליטול מכם את הבית" על העובדים, התלונה במשטרה וההתפטרות של מחלקת הגרפיקה: זה מה שקורה ב"יום ליום" (עיתונות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90. שער יום ליום: סריקה )

סערה ביום ליום: כחודשיים מאז רכשה נעמה עידן את 'יום ליום', כשבעקבות כך הודיע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על עזיבת הבטאון, נראה כי הוא עובר טלטלה חסרת תקדים בתקשורת החרדית.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר מספר בכירים שהודיעו בשבועות האחרונים על התפטרות, בראשם העורך יצחק קקון, כעת שיגרו עובדי מחלקת הגרפיקה של העיתון מכתב למו"ל עידן, ובו הם מודיעים על החלטתם להתפטר.

הדרמה האמיתית, מספרים עובדים במערכת, היא סביב הסיבה להתפטרות. לטענת העובדים, בשבועות האחרונים הם סופגים איומים "כמו במאפיות הכי מסוכנות", כדבריהם. ל"כיכר השבת" נודע כי המצב הגיע לכך שעובדים במערכת הגישו תלונה במשטרה נגד המו"ל ומי שלטענתם משמש כעורך המרכזי של העיתון.

אישור התלונה במשטרה (סריקה)

לדברי העובדים, אדם שפרטיו לא ידועים, אולם כותב בעיתון תחת שם העט יוסי בן אבו, הפך להיות מתווה הדרך של העיתון. לדבריהם כלל לא ברור אם מדובר ביהודי חרדי / דתי, "יתכן שמדובר ביותר גרוע ממה שחושבים" הם מוסיפים.

"בן אבו", שיגר לאחרונה מכתב לעובדי הסטודיו של העיתון ובו הוא מאשים אותם בשיבוש פעילות העיתון: "מאז יום חמישי האחרון אתם פוגעים פגיעה של ממש במערכת יום ליום ועושים מעל ומעבר לפגוע בסדרי הופעת העיתון".

"לידעתכם, הינכם חשופים לתביעות ענק. הינכם לא כנים, דוברי שקר ורמאים בחסות יועצים משפטיים המציעים לכם עצות אחיתופל שיגרמו לכם להישאר בלי לחם לאכול" הוא מוסיף.

בן אבו, שמדגיש במכתבו לעובדים כי הוא כותב בשם הבעלים נעמה עידן, הוסיף: "אנו מוכנים עם צוות משפטנים בכיר העומד לשירותנו ומוכן למסור את נפשו כדי ליטול ממכם את הבית שלכם תמורת הנזק".

המייל שקיבלו העובדים מבן אבו (באדיבות המצלם)

גורם בעיתון ששוחח עם "כיכר השבת" אמר כי "אנחנו לא יודעים מי זה 'בן אבו' שנותן לנו הוראות, לא יודעים כלום. זה גורם אלמוני שמנחית הוראות, הוא כותב טורים שמי שקורא אותם מבין שהם לא של יהודי חרדי. אנחנו בתוך חשכה גדולה".

מנגד, גורם אחר בעיתון אמר ל"כיכר השבת" כי בן אבו הוא יהודי חרדי, וכי פגש אותו. עם זאת, הגורם אישר כי אכן מדובר באדם שפועל תחת שם בדוי, וכי החל לחלק הוראות לכתבים. "התרגלו פה בעיתון לקייטנה, ועכשיו עושים סדר. לא לכולם זה נוח" אמר.

מו"ל "יום ליום" נעמה עידן סירבה להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר