סערת משחקי הכדורגל בשבת

השחקן פונה לפוליטיקאים: "הקב"ה שם אתכם בדיוק לזה"

המפלגות החרדיות, שחזרו בהן מהדרישה לשלול את משחקי הכדורגל המתקיימים בשבת, מכעיסות את השחקנים המסורתיים. אחד מהם מסביר ל"כיכר השבת": "הנוער ה'מתנדנד' יחלל שבת" (בארץ)

שרון מנדל | כיכר השבת |
מגרש כדורגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שחקני הכדורגל הדתיים, אלו ששומרים שבת, מאוכזבים בימים אלו מהחלטת המפלגות החרדיות לחזור בהם מהדרישה שלא לאשר את משחקי הכדורגל המתקיימים בשבת, ולמעשה לראשונה בתולדות המדינה משחקי הכדורגל יקבלו היתר ממשלתי להתקיים בשבת.

חן עזרא, שחקן בית"ר ירושלים, שומר שבת. למזלו, קבוצתו החליטה - החלטה עצמית המכבדת את האוהדים - שלא לשחק בשבתות. אך למרות זאת, כשמתקיימים משחקים סמוך לצאת השבת, מחשש שיצטרך להגיע לפני צאת השבת את המגרש בכדי להיערך למשחק, הוא משלם מידי שנה עשרות אלפי שקלים בכדי לשכור חדרים בבתי מלון, שם הוא שוהה עם רעייתו ובתו עד לצאת השבת.

עזרא, שמרגיש את הקהל ומחובר אליו, מביו יותר מכל אחד אחר את המשמעות של קיום משחקים בשבת והאישור שהממשלה מתכוונת לתת לזה. אלפי עמך בית ישראל, יחללו את השבת בשל ההחלטה הזו.

שחקן בית"ר ירושלים חן עזרא (צילום: אורן אהרוני, ynet)

בשיחה ל"כיכר השבת" הוא מסביר: "יש הרבה כאלו שהם 'מתנדנדים', הדור של היום לא פשוט. הם רוצים לראות כדורגל, והם באים - בעל כורחם - למשחקים בשבת. חבל, זה חבל".

"אומרים 'כפייה דתית', אבל אפשר לומר שזו 'כפיה חילונית' - כי גם לדתיים מגיע", מוסיף חן עזרא.

לדבריו, "עושים מזה עניין גדול, זה יכול להיות פשוט. כעת בשעון חורף השבת יוצא ב 17:30, אין שום בעיה שכל המשחקים יהיו לאחר השעה 19:00, לא מבין למה לא עושים את זה".

עזרא מספר שהיה מצפה מהפוליטיקאים לנהוג אחרת: "כל אחד שומר על המקום שלו, לא כולם מספיק אמיצים בכדי להילחם על זה".

הרב הראשי: כדורגל בשבת יותר חמור מעבודות הרכבת

"אני לא לשפוט אותם", מדגיש השחקן ופונה אל המפלגות החרדיות, "אבל הקב"ה שם אותכם במקום הזה (בממשלה. י.כ.) רק בשביל הרגעים האלה, בשביל לעזור, אם הם שם יש להם תפקיד, זה התפקיד שלהם".

כזכור, לפני כשלושה חודשים יצא הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף בקריאה לחברי הכנסת שלא לאשר את חילולי השבת במשחקי הכדורגל. במהלך שיעורו השבועי הוא התייחס לכוונתו של נתניהו להעניק אישור למשחקי הכדורגל בשבת: "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות".

הראשל"צ הוסיף ואמר: "אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר