צפו ברגעי הפיצוץ במנהטן

המחבל רצה לנקום על פעולות ישראל בעזה

עקאיד אללה בן ה-27 מבנגלדש הכין מטען חבלה מאולתר איתו התכוון לגרום לנזק רב לולי התפוצץ בידיו. המניע למעשה לפי דבריו בעת חקירתו: פעולות ישראל בעזה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע ותמונת המחבל (צילום: מתוך התקשורת האמריקאית)

חקירת פיגוע הטרור במנהטן אתמול (ב') נמשכת. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, עקאיד אללה, המחבל שביצע את הפיגוע אמר לחוקרים שאחד המניעים לפיגוע היה הפעולות האחרונות של ישראל בעזה כשהוא מכוון ככל הנראה לתקיפות ישראל לאחר ירי הרקטות לעבר ערי הדרום.

המחבל בן ה-27 מבנגדלש נפצע כשהמטען שנשא על גופו התפוצץ באזור מסוף האוטובוסים הגדול בניו יורק. עוד שלושה בני אדם נפצעו קל ובחסדי שמים לא נגרם אסון גדול יותר.

אללה, נעצר מיד אחרי הפיצוץ באזור מסוף האוטובוסים Port Authority שסמוך לטיימס סקוור. במשטרת ניו יורק אומרים שהוא פעל בהשפעת דאעש, אך לא היה לו קשר ישיר לארגון הטרור. ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו אמר כי מה שאירע היה "ניסיון לפיגוע טרור". מושל ניו יורק אנדרו קומו אמר ל-CNN כי המחבל למד באינטרנט איך להכין מטען צינור מאולתר ו"חובבני".

על פי הדיווחים, המטען שהיה על המחבל התפוצץ כשהוא היה במנהרה שמחברת בין תחנת אוטובוס לתחנת הרכבת התחתית בטיימס סקוור. הפיצוץ תועד במצלמת אבטחה. אחרי הפיגוע העריכו כלי התקשורת כי המטען של המחבל התפוצץ מוקדם מהצפוי, והוא תכנן להתפוצץ בתחנת טיימס סקוור.

עקאיד אללה עזב את בנגלדש לפני שבע שנים ועבר לגור בברוקלין. המשטרה בבנגלדש מסרה אחר הצהריים כי לעקאיד אין עבר פלילי, ושהפעם האחרונה שבה הוא ביקר במולדתו הייתה ב-8 בספטמבר לפני כחודשיים.

לפי הדיווחים בארה"ב המחבל עבד בשנים האחרונות כנהג מונית ולימוזינה. זמן קצר אחרי הפיצוץ איתרו השוטרים בניו יורק לפחות שלוש כתובות בברוקלין של בתים שקשורים לאללה או לקרוביו. לפנות ערב נראו שוטרים בסביבת ביתו באושן פארקוויי, ובאחת התמונות נראו מלווים לניידת אישה עם כיסוי ראש שככל הנראה נלקחה לתחקור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר