הרבה יותר מ-5

'קופיקס' מעלה מחירים וחוצה את רף העשרה שקלים

החברה שהתחילה את דרכה כרווחית נקלעה למשברים שגרמו לה להעלות את המחיר האחיד לשישה שקלים. כעת משנה החברה את פניה ומתרחבת בשוק הבינלאומי (צרכנות, כלכלה)

אבי כץ, מייסד קופיקס (צילום: פלאש 90)

עוד שינוי מבית קופיקס: החברה שפרצה בסערה לחיינו כשהציעה מוצרים במחיר אחיד של חמישה שקלים העלתה לא מכבר את המחיר לשישה שקלים והיום (שני) היא משנה אסטרטגיה לגמרי.

"קופיקס פלוס+", המיתוג החדש של הרשת מציע מוצרים מוגדלים במחיר 8 שקלים, וביניהם: קפה, מיצים, כריכים, מאפים, מרקים ועוד. כך למשל, קפה רגיל (250 מ"ל) יחזור למחיר של 5 שקלים, לאחר שנמכר במחיר 6 שקלים, ואילו קפה גדול (370 מ"ל) יוצע ב-8 שקלים.

יחד עם השינוי הגדול במחיר פרסמה הרשת את התפריט החדש והמורחב שלה, בו תמצאו מהיום לחמניות סביח, שלוש סוגי חביתות, פרנה עם שווארמה צמחונית ושקשוקה, מאפה חמאה שקדים, טוסטים גדולים, ומגוון עוגות וקינוחים, שיוצעו גם הם ב-8 שקלים.

חידוש נוסף שניתן יהיה למצוא בחנויות הרשת יהיה ארוחות שלמות במגשים, במחירים שנעים בין 12-15 שקלים.

במסגרת שינוי התפריט גייסה קופיקס לעזרתה את שירותיו של השף צ'ארלי פדידה, שיהיה האחראי על פיתוח המוצרים וילווה את החברה בצד המקצועי, כולל בבחירת והרכבת המנות ועיצובן.

בד בבד השיקה החברה שלא מזמן דובר על סגירתה מותג חדש בשם FOODIES - קו מוצרים לאירוח המיועד לחברות קייטרינג, הסעדה ואירועים, ומציע מגוון רחב של מוצרים ייעודיים ו"תפורים" לפי הזמנת הלקוח. מחירים לדוגמה: מגש אירוח הכולל 16 סנדוויצ'ים במחיר 70 שקלים, עוגת שוקולד עם סוכריות המתאימה לימי הולדת במחיר 60 שקלים.

תחום מוצרי הקפה הוא נישה שגם אליו חדרה הרשת. החברה השיקה ליין מוצרי קפה פרימיום שיוצע בסניפי הרשת, ויופנה גם לרשתות קמעונאיות נוספות. קו המוצרים יכלול קפסולות קפה וקפה מגורען מיובש בהקפאה.

סדרת הקפסולות תוצע במארזים של שמונה יחידות ובמחיר של 10 שקלים. סדרת מוצרי הקפה הנמס המיובש בהקפאה תוצע בשני גדלים: 50 גרם במחיר של 5 שקלים, ו-100 גרם ב-10 שקלים. קפה שחור אל נח'לה יוצע בשני גדלים: 70 גרם ב-5 שקלים ו-120 גרם ב-8 שקלים.

הרשת הודיע כי בכוונתה לשלב ב-2018, בחלק מסניפיה, מכונות יוגורט ותנורי אפיה, ולשים דגש על קו מוצרי בריאות ללא סוכר, ללא גלוטן, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים.

אתמול חתמה קופיקס על הסכם להקמת חברה בינלאומית, כשסך החזקותיה בו יהיו כ-30%. החברה החדשה תעניק זיכיונות להקמת רשת בתי קפה תחת המותג קופיקס ברחבי העולם, בנוסף לישראל, רוסיה וטורקיה. המגעים מתרכזים כעת בארצות הבלטיות, בצ'כיה, בספרד ובריטניה.

מקופיקס נמסר כי היא ממשיכה להתרחב ביחד עם שותפיה ברוסיה, וכי היא צופה שעד סוף שנת 2017 תמנה הרשת המקומית 39 סניפים במוסקבה ו-4 סניפים בסן פטרסבורג. בקופיקס מתכננים להגיע עד סוף 2018 לכ-180 סניפים ברוסיה.

מה שגרם לבעלי החברה לשנות גישה במהלך כל כך דרסטי היה ההרעה בתוצאותיה בעיתון "כלכליסט" דווח אתמול, כי ההחלטה לשנות אסטרטגיה התקבלה בעקבות נטישת הצרכנים את רשת בתי הקפה, עם העלאת המחיר בפברואר השנה ב-20%, לשישה שקלים לפריט.

קופיקס שהחלה את דרכה עם רווחים אדירים סיימה את הרבעון השלישי של 2017 עם עלייה של 5.2% בהכנסות שהסתכמו ב-77 מיליון שקל, אך עברה להפסד של 832 אלף שקל לעומת רווח של 1.88 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר