"מקרים בודדים"

סוער בכנסת: האם יש סיבוכים בברית המילה? • צפו

חברי הכנסת אלעזר שטרן ורחל עזריה ניסו לטעון כי יש סיבוכים רבים כתוצאה מברית המילה, אך ח"כ אורי מקלב ונציג הרבנות הדפו את טענותיהם והדיון התלהט • צפו (אקטואליה)

(באדיבות המצלם)

הועדה המיוחדת לזכויות הילד דנה היום (שני) לבקשת חברי הכנסת אלעזר שטרן ורחל עזריה בנושא פיקוח על המוהלים. חברי הכנסת היוזמים העלו טענות לפיהן קיימים סיבוכים רבים כתוצאה מברית המילה ובשל כך הם מבקשים להחיל פיקוח הדוק על המוהלים, כך שמוהלים מומחים שאינפ מוסמכים על ידי המדינה לא יוכלו לבצע בריתות בארץ.

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון כי הנתונים מראים כי לא כך הם פני הדברים וכי יש מצג שווא בניסיון לקעקע את ברית המילה והודיע כבר בראשית הדיון כי הוא מתנגד לחקיקה זו.

"רוב התושבים בארץ הינם יהודים אשר בוחרים לקיים ברית מילה על ידי מוהל מומחה", אמר מקלב, "יש אנשי מקצוע שהם נציגי משרד הבריאות שמפקחים על המוהלים, להגיד שאין פיקוח זה לא נכון".

במהלך הדיון התפתח דיון נוקב כאשר ח"כ שטרן פנה לח"כ מקלב וטען כי פחות אנשים מלים את הילדים שלהם, "תשאלו את הרופאים שפוגשים בבתי החולים יותר ילדים שאינם נימולים".

מקלב: "אני רוצה לדבר במישור העקרוני, יש להבדיל האם טוב ברית מילה, כן או לא, יש כאן ניסיון, בשביל מה אתה אומר את זה שיש הרבה שלא נימולים".

שטרן: "בשביל מה אני אומר את זה? לך זה לא אכפת, אתה סגור בתוך עמך".

מקלב: "אני רואה פה אדם דתי עם כיפה שאומר 'לא חייבים', 'היום יש הרבה כאלה שלא מלים את הילדים שלהם', אתה הופך את זה ללגיטימי, הרבנות הראשית ביקשה מיוזמתה מבתי החולים לעדכן את הוועדה בכל מקרי הסיבוכים, יש הרבה מקרים שילדים מגעים אחרי הברית לבתי חולים ומנסים לתלות את זה בברית אבל אחרי זה מתברר שלא כך הם הדברים ואין קשר, ולמרות קביעת בית החולים שאין קשר לברית המילה זה נכנס לסטטיסטיקה שאתם מציגים פה. לפי כל קנה מידה, כמות הסיבוכים אחרי פעולה כזו היא הכי נמוכה".

ורבין: "לא כל פעולה רפואית לא מבצע אותה רופא".

מקלב: "אנחנו לא מנהלים פה את הדיון האם ברית מילה צריך לבצע אותה רופא, גם בארצות של גויים מסכימים שברית מילה יעשה אותה מוהל ולא רופא וכאן במדינת היהודים זה מוטל בספק? כל הטענות הללו הם ניסיון לערער את ברית המילה בישראל, בכל המדינות, כולל האנטישמיות ביותר, ברית המילה מבוצעת על ידי מוהלים מומחים וכך גם יהיה בארץ".

מקלב הוסיף והטיח בהם: "עברתם משבת למילה, אם הם נקראים דתיים אנחנו לא צריכים מתיוונים, רציתם להוציא את דיבתנו רעה קיבלתם פעילות מבורכת. יש ציבור שרוצה מוהלים מומחים ולא מוסמכים".

עזריה טענה: "גם הכשרות, ממתי זה של המדינה גם שם יש אותה בעיה". מקלב: "באף מדינה אחרת אין את זה ורק כאן במדינת היהודים רוצים להקשות על מוהלים. אתם יכולים כל דיון כזה שיש על נקודה כזו לא מאפשרים לרבנות להביא את הנתונים העובדתיים, לא מאפשרים לרבנות להתנהל בצורה מקצועיים כל מה שקורה פה זה מסע הכפשה והשמצה כנגד הרבנות, אתם סוטים מנושא הדיון, זה הבעיה שלכם? שלא לאפשר למוהלים מומחים שלא הוסמכו לחלק כרטיסי ביקור בבתי חולים?".

מנכ"ל הרבנות הציג את הנתונים העובדתיים, לפיהם, הרוב המכריע של סיבוכי ברית הם במקרה של דימומים, בדרך כלל מדובר בהיסטריה של הורים. יש כ-75,000 בריתות ומדובר במקרים בודדים, לפני כשנתיים היה מקרה אחד של כשל שהוועדה ביררה והחליטה שהוא כשל. 95% מהציבור היהודי נימול על ידי מוהל מומחה ופחות מ-3% נימולים ע"י רופא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר