כישלון האופוזיציה

אושר סופי: יעקב ליצמן - סגן שר הבריאות

מליאת הכנסת אישרה בסופית את 'חוק ליצמן' שיאפשר את חזרתו של ליצמן למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר במעמד שר • האופוזיציה ניסתה לנצל את הלווית הנרצח ונכשלה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חוזר כסגן שר. ליצמן במשרד הבריאות (צילום: הדס פרוש / Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הצהריים (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את 'חוק ליצמן', חוק שיחזיר את יעקב ליצמן למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר, לאחר שהתפטר מחברותו בממשלה בשל המשך חילולי השבת ברכבת ישראל. 62 חברי כנסת הצביעו בעד ו-38 ח"כים הצביעו נגד.

לאחר מכן התכנסה הממשלה ואישרה את מינוי ליצמן לסגן שר, המליאה אישרה את המינוי וליצמן נשבע אמונים.

חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת נמנעו בהצבעה בשל ההערכה שלהם לעבודת ליצמן במשרד הבריאות.

הדיון במליאה היה אמור להימשך שעות ארוכות, אך ברגע אחד החליטה האופוזיציה להסיר את כל ההסתייגויות בכדי לנסוך ולהביך את הקואליציה שלא תצליח להשיג רוב בשל העובדה שמספר ח"כים יצאו להלוויית נרצח הפיגוע הרב רזיאל שבח הי"ד. אך חברת הכנסת אולי לוי אבוקסיס סרבה למשוך את ההסתייגויות שלה ועלתה לנאום עד שהקואליציה השיגה רוב.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס ביקשה לנמק את ההסתייגויות שהגישה להצעה ואמרה לחברי האופוזיציה: "הבהרתי מעל כל ספק שאני לא חיילת לא של הקואליציה ולא שם האופוזיציה. מאחר שאני לא חלק משום סיעה שלכם וגם לא ראה עין בעין את ההתנהלות שלכם, מן הראוי שלא תדברו בשמי. אני עצמאית ורק אני יכולה להודיע אם אני מסירה את רשות הדיבור שלי. לגופו של עניין, תכף יש תקציב בפתח ואנחנו לא יכולים להשאיר את משרד הבריאות בלי מישהו עם כוח פוליטי משמעותי שילחם למען תקציבים למשרד הבריאות".

מוקדם יותר היום אישרה ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת את הצעת החוק. במהלך הדיון תקפה שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן ואמרה: "ליצמן מכר את השבת בנזיד עדשים והממשלה הלכה עם זה". ח"כ אלעזר שטרן האשים: "אתם מחזקים את האנטישמים שאומרים שמה שמעניין את היהודים זה רק כסף".

כזכור, לפני כחודש וחצי התפטר ליצמן מתפקידו בשל חילולי השבת וכעת הוא חוזר לאותו התפקיד רק עם התואר סגן שר. בהודעת ההתפטרות אמר: "לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על ערך השבת כערך עליון ולמסור נפשו עליו. אנו חונכנו לשמור על מניעת חילול השבת".

"לצערי", הודיע ליצמן, "בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו על ידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה, החלטתי להתפטר מפקידי כשר הבריאות. כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות מיניסטריאלית שנעשו בפרהסיה בחילול שבת ממלכתיים בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי. אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות ערכית ויהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר