פרסום ראשון

כבר לא אולם תיאטרון: ישיבתו של ה"חפץ חיים" - נגאלה

בימים אלו הושלם הליך רכישתו של מתחם ישיבת ראדין שבמדינת בלארוס, ישיבתו של מרן החפץ חיים זי"ע, ששימש בעשרות השנים שחלפו מאז תקופת השואה כמקום הוללות וטומאה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן החפץ חיים זי"ע ומבנה ישיבת ראדין (צילומים: Mirc sc du / "חיים 7", wikimedia)

פרסום ראשון: לאחר מאמצים מרובים ובתום משא ומתן שנמשך על פני חודשים ארוכים, נודע כעת כי הושלם הליך גאולת הבניין המפורסם של ישיבת ראדין בבלארוס, בה הרביץ תורה ויראה מרנא החפץ חיים זי"ע.

היום (שני), בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, הוכרז על גאולת הישיבה והקמתה מחדש לתורה ולתפילה, לזכרו הטהור של מרן זצוק"ל. כמו כן, יוקם במקום מרכז 'מורשת החפץ חיים', שיכלול אלפי מסמכים וכתבי יד, וכן אוצר בלום מתורתו ומורשתו.

מקום התורה בה קנו אלפי תלמידים את תורתם ויראתם מרבן של ישראל, נקנה חזרה ובכך נגאל מידיים נכריות, לאחר שבמשך שנים הוא הפך למקום הוללות וטומאה. קבוצת היהודים שרכשה את בניין הישיבה, קנתה גם שטח ענק המתפרס על פני למעלה מ-20 דונם בסמיכות לציון הקדוש של החפץ חיים ולבנין הישיבה.

הטקס בביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

ל"כיכר השבת" נודע, כי במקום תוקם קרית 'אור המאיר' ע"ש החפץ חיים, שצפויה לכלול קומפלקס ענק בו יהיו בית מדרש לתורה ולתפילה, מקווה טהרה ובנייני הכנסת אורחים.

לכשזה יקרה, תתאפשר לאלפים ההגעה הנוחה לציון רבן של ישראל מרן בעל ה"חפץ חיים" זי"ע, כאשר עד היום לא היו האמצעים המינימליים להתאכסן באזור.

החפץ החיים מגיע ל"כנסייה הגדולה" (באדיבות: Mirc sc du)

בימים אלו מבקרים המשלחת, חברי 'הוועד להצלת ישיבת ראדין', בבתיהם של גדולי ישראל, על מנת לקבל את ברכתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר