נבהלו מהביקורת

"הדתה"? קופת החולים 'כללית' ביטלה כנס עם הרבנית רונית ברש

קופת החולים 'כללית' נבהלה מהחילונים, וביטלה הרצאה על יהדות: הרבנית רונית ברש היתה אמורה להופיע בערב בריאות לעידוד בדיקות לגילוי סרטן נשים, אך בקופה שמעו ביקורת חילונית - ונסוגו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרבנית ברש (צילום: מתוך ידיעות אחרונות)

'ערב בריאות' לנשים מטעם קופת חולים כללית, שהיה אמור להתקיים היום (שלישי) בקרית שמונה, בוטל לאחר ביקורת שנמתחה עליו מצד מבוטחות חילוניות בקופה בגלל הרצאתה המתוכננת של המחזירה בתשובה הרבנית רונית ברש.

הכנס, שאודותיו דווח לראשונה בעיתון 'הארץ', תואר בתקשורת המקומית כעידוד עריכת בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן, כשבין השאר היתה אמורה ברש למסור בו "שיחה על עוצמה נשית והפרשת חלה".

אלא שכאמור כמה מהמבוטחות המתגוררות בקיבוצי הגליל העליון, רטנו לעיתון על המסרונים ששלחה הקופה לטלפון הנייד שלהן, בהם נכתב: "נשות קרית שמונה והסביבה, הנכן מוזמנות לערב נשים מרגש שכולו בריאות, עם הרבנית רונית ברש. האירוע ללא תשלום", זאת כחלק מההודעות החשובות המתקבלות באופן שוטף.

אחת מהן, רינה לבנון מקיבוץ כפר בלום, זעמה ואמרה ל'הארץ': "למה המרפאה שלי שולחת לי הודעה כזאת? כשאני מקבלת סמס מהמרפאה אני חושבת שהגיעו תוצאות בדיקות, לא שאני מקבלת הזמנה לערב עם רבנית".

"אני חושבת שזה נגד החוק, גם אם הייתי מקבלת הזמנה ללונה פארק. זו חציית קו אדום. זה לא קשור לבריאות שלי. אין צורה יותר בוטה של הדתה מהדבר הזה", טענה בכעס.

(צילום: פלאש 90)

כעת כאמור דווח בעיתון כי 'כללית' מסרה בהודעה רשמית כי האירוע נדחה. במקביל, לא נקבע מועד חדש לקיומו.

בקופת החולים בכללית לא ענו לפניות "כיכר השבת" לקבלת תגובה בענין זה, ומטעמה של הרבנית ברש נמסר: "אין לנו שום עניין עם הדתה אלא להשריש אהבת חינם בקרב עם ישראל".

"הנהלת הקופה בחרה בנו כחלק מתכנית שלימה לערב של פתיחת סניף חדש בקופת החולים, ואנחנו לא רואים שום דבר רע בכך. בדיוק כמו שישנה הרצאה בעניין בריאות הגוף אנחנו מגיעים לתת הרצאה בעניין בריאות וחיזוק הנפש".

"אנחנו לא מגיעים מתוך כפיה דתית אלא מתוך בחירה ואהבה. יהי רצון שנזכה לאהבה ואחווה, רעות ושלום בינינו לבין עצמנו - חג פסח כשר ושמח לכלל בית ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר