"המצב בעוטף עזה - שגרה"

בגלל ירי מקלעים: שורת אזעקות הופעלה בישובי עוטף עזה

שורה של אזעקות נשמעה הערב בישובים שונים בעוטף עזה. בתחילה דווח כי כיפת ברזל יירטה כמה רקטות ששוגרו מעזה, אולם לאחר שעה קלה התברר: האזעקות הופעלו בגלל ירי של מקלעים (צבא)

ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אזעקות בעוטף עזה: סמוך לשעה 22:30 (ראשון) נשמעה שורה של אזעקות צבע אדום באזור עוטף עזה, בין השאר במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב. בתחילה דווח כי מערכת "כיפת ברזל" יירטה כמה רקטות, אולם בהמשך התברר כי לא בוצע ירי של רקטות לישראל, וכי האזעקות הופעלו בגלל ירי מקלעים בעזה.

מדובר צה"ל נמסר: "לא בוצע מטח לעבר שטח מדינת ישראל. המצב בעוטף עזה הוא של שגרה. מיירטי כיפת ברזל הופעלו בגלל ירי מקלעים מהרצועה. אין נפילות בשטח הארץ. נבדק אם נורו בכלל רקטות או פצמ"רים".

עוד נמסר כי "זוהה ירי מקלעים חריג. לא זוהו שיגורי רקטות. בצה"ל בודקים את נסיבות הפעלת מערכת כיפת ברזל. בתגובה לירי צה"ל תקף באמצעות טנק שתי עמדות תצפית בצפון רצועת עזה.

"צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה ורואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא לעבר שטח מדינת ישראל".

יצויין, כי בימים אלו מקיים ארגון הטרור חמאס תמרון צבאי רחב היקף ברצועת עזה, שצפוי להימשך עד מחר בבוקר. במסגרת התרגיל שוגרה לפחות רקטה אחת לעבר הים - כך דיווחו בעזה.

אמש חצו ארבעה פלסטינים את גדר הגבול באזור כיסופים והציתו כלי הנדסי של צה"ל שעסק בבניית המכשול התת קרקעי. בתגובה, צה"ל ביצע במהלך הלילה תקיפה בעזה.

יצויין, כי בשבוע האחרון מורגשת מתיחות מוגברת בגבול, זאת בין השאר על רקע "צעדת השיבה" הפלסטינית המתוכננת להיערך בקרוב והקמת עיר אהלים בסמוך לגדר הגבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר