עם חופשי בארצנו

אטימות תוצרת צה"ל: סירב להתגלח בעומר ונענש בחומרה

פוסט שפרסם אחיו של החייל שנאלץ לגלח את זקנו צבר וויראליות רבה שגילתה עד כמה אטום צה"ל למנהגים דתיים של חייליו. דובר צה"ל: "החייל לא דתי מספיק" (צבא וביטחון)

החייל שנשפט (צילום: פיסבוק )

רב"ט בועז פנקר מפתח תקווה, המשמש כלוחם בחטיבת כפיר, רצה לשמור על מנהגי האבלות הנוהגים בתקופת העומר, ולא לגלח את הזקן. הוא פנה אל מפקדיו בבקשה לקבל פטור מגילוח, אך אלו סירבו לאשר לו בטענה כי הוא "לא מספיק דתי". בועז שסירב לעבור על ההלכה ועל המסורת אותה הוא נוהג מידי שנה בחר שלא התגלח, ונשפט על ידי המג"ד ל-20 ימי מחבוש בגין סירוב פקודה.

אחיו איתי פרסם פוסט זועם בפייסבוק בעקבות המקרה המקומם: "אנחנו שומרי מסורת. מה העונש שהייתם נותנים לאדם ששומר על אמונתו ומגיל 13 שומר את ספירת העומר אך צה"ל לא נותן לו? צה"ל כל כך מתחשב באוכלוסיות שונות ובצדק! דוגמא לכך היא הטבעונים שדואגים להם לנעליים ללא עור חיה, מגוון הדתות שנשבעות בספר הקדוש להם ואוכל לצמחוניים וטבעוניים בחדרי האוכל. אז למה כשזה מגיע למסורתיים ישנה כזאת אטימות? למה אין מענה לאוכלוסייה גדולה בישראל שהיא האוכלוסייה המסורתית?".

"גם אני כששירתי בצבא קיבלתי פטור זקן", הוסיף. "המפקדים שלי הבינו את בקשתי ואת העובדה שאני שומר את ספירת העומר. אנו עם ישראל מחולקים להרבה גוונים וזה מה שמייחד אותנו. אין פה שחור ולבן. צריך לתת במידת האפשר לכל אדם לשמור על אורח חייו, אני מבין את הטענה שזה נהיה מסחרה וכל אחד מבקש פטור זקן, אך אי אפשר להחליט שבגלל זה אז אף אחד לא מקבל, זה לא הפתרון!".

תגובת דובר צה"ל: ''על פי הפקודות, חייל אשר אינו מחזיק באישור קבוע לגידול זקן רשאי לגדל זקן בתקופת העומר, במידה והוא מקיים אורח חיים דתי. במקרה הנ״ל נמצא שהחייל לא זכאי לאישור זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר