דונלד טראמפ מברך

"עם ישראל, אין לנו חברים יותר טובים מכם!"

הנשיא האמריקני בירך את מדינת ישראל לרגל יום העצמאות, והעביר מסר לאזרחים: "אין לנו בשום מקום חברים טובים יותר, אני מצפה להעברת השגרירות לירושלים בחודש הבא" (מדיני)

דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו ברכה לרגל יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, והגדיר את ישראל כחברה הטובה ביותר של ארה"ב בעולם כולו.

"ברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל עם ישראל לרגל יום ה-70 לעצמאות הנהדרת שלכם. אין לנו בשום מקום אף חברים טובים יותר. אני מצפה להעברת השגרירות לירושלים בחודש הבא" צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, בסוף השנה הלועזית האחרונה הודיע הנשיא האמריקני על החלטתו להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל ולהעביר את השגרירות לעיר, זאת אחרי שנים ארוכות בהן נשיאי ארה"ב דחו את ההחלטה להכיר בירושלים כבירה.

"קבעתי כי זהו הזמן להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת מדינת ישראל. בעוד נשיאים קודמים הבטיחו זאת בקמפיינים שלהם הם נכשלו ולא סיפקו את הסחורה, היום אני מספק את הסחורה. זה צעד שהיה צריך לעשות מזמן כדי לקדם את תהליך השלום ולהשיג הסכם ארוך טווח. ישראל היא מדינה ריבונית עם זכות כמו כל מדינה ריבונית אחרת להכריע מהי בירתה. הכרה בעובדה הזאת היא תנאי הכרחי להשגת שלום" אמר אז טראמפ.

ברכת טראמפ בפסח האחרון (תרגום: ynet)

"ירושלים היא לא רק הלב של שלוש הדתות אלא גם של אחת הדמוקרטיות המוצלחות בעולם, במשך 70 שנה בנו הישראלים מדינה שבה יהודים, מוסלמים ונוצרים, ואנשים מכל הדתות והאמונות, חופשיים לחיות בחירות לפי כל אמונה שהם רוצים" אמר טראמפ.

בישראל, ראו בהכרזה "מתנה" מארה"ב לרגל ציון 70 שנה להכרזת מדינת ישראל. כך למשל הנשיא ריבלין שאמר כי "אין מתנה יפה וראויה מזו במלאות 70 שנים להקמת מדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אז: "זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר