החיסול במלזיה

פרטים חדשים: המוסד חיסל "מתווך נשק"

על פי דיווחים בעיתון הניו יורק טיימס, מהנדס חמאס שחוסל בסוף השבוע תיווך עסקאות נשק עם צפון קוריאה בתחום המל"טים. לדברי העיתון הוא חוסל על ידי 'המוסד' (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המחבל פאדי אל בטש וזירת החיסול (צילום: מתוך ynet)

חיסולו של מהנדס חמאס פאדי אל-בטש במלזיה ממשיך לעורר כותרות וסקרנות רבה ברחבי העולם כשלכולם כבר ברור כי לא מדובר ב"שיה תמימה". על פי דיווחים הבוקר (חמישי), ב'ניו יורק טיימס' החיסול היה חלק ממבצע נרחב של המוסד לסיכול פרויקטים של פיתוח והבאת נשק מתקדם לרצועת עזה. על פי הדיווח של העיתונאים האנה ביץ' ורונן ברגמן, פעיל החמאס שחוסל, ביצע כמה עסקאות נשק בתחומי הטילים והמל"טים עם צפון קוריאה דרך מלזיה.

על פי הפרסום, "גורמי מודיעין מהמזרח התיכון" אישרו את הפרטים והדגישו כי מדובר בפרויקט שמוביל ראש המוסד יוסי כהן לפגיעה באנשי חמאס שיוצאים מעבר לים כדי לרכוש ידע ונשק למלחמה בישראל.

אל-בטש בן ה-35, שכבר ב-2013 לקח חלק באוניברסיטה מקומית בהכנת מחקר על יישומים של מל"טים, נשלח למלזיה לחקור ולרכוש מערכות נשק לחמאס. המוסד, נטען בעיתון האמריקאי, מייחס חשיבות רבה למערך כלי הטיס הבלתי מאויש שמקים חמאס, משום שבאמצעותו ניתן לתקוף מטרות בישראל באופן יעיל ומדויק הרבה יותר מהרקטות הלא מדויקות.

קלסתרון החשודים שהופץ

גורמי מודיעין – הן מערביים והן מהמזרח התיכון – אמרו ל"ניו יורק טיימס" שייתכן שאל-בטש היה מעורב במו"מ לקבלת נשק מקוריאה הצפונית דרך מלזיה. על פי הדיווחים, לאחרונה החרימה מצרים משלוח צפון קוריאני המיועד לעזה של רכיבי תקשורת המשמשים לתחמושת מונחית. גורם מודיעין אמר שאל-בטש סייע לתווך בעסקה.

מלזיה, שרוב אזרחיה מוסלמים, תומכת לאורך שנים במאבק הפלסטיני. היא כמובן לא מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל, וראש הממשלה שלה נאג'יב ראזק ביקר ברצועה ב-2013 בהזמנת חמאס. גורם המודיעין ששוחח עם ה"ניו יורק טיימס" אמר שהארגון רואה במלזיה כר אידיאלי לפתח בו את השאיפות המחקריות שלו.

במלזיה מאמינים עדיין ששני החשודים שירו במהנדס בשבת האחרונה נמצאים במדינה, אך מתקשים לזהותם. כך מסרה אתמול המשטרה שפרסמה תמונות חדשות של אחד החשודים אך ללא תוצאות ממשיות.

תחילה פרסמו הרשויות במלזיה תמונות של החשודים שעובדו במחשב לפי עדי ראייה שתיארו אותם כ"בנויים היטב ובעלי עור בהיר, כנראה מהמזרח התיכון או מאירופה". מפקד המשטרה תיאר את החיסול כ"עבודה מקצועית מאוד", אף סירב להגיב לדיווחים שהמוסד היה מעורב במעשה. בישראל כמובן לא התייחסו באופן רשמי לדיווחים כשהם מותירים לתקשורת העולמית את הזירה להעלות השערות שונות ומשונות שמעצימות את ההרתעה הישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר