היום שאחרי מפגן הכיפות בברלין: "קיבלנו תמיכה אדירה״

ביום שאחרי 'מפגן הכיפות', ברלין היהודית התרגשה מהתמיכה חוצת מגזרים ומפלגות. יהודי העיר, כמו גם כלי התקשורת, הופתעו והתרגשו לראות גם מקומיים שבאו להזדהות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ביום שאחרי 'מפגן הכיפות', ברלין היהודית התעוררה לבוקר חדש, בוקר של תמיכה חוצת דתות ומפלגות בקהילה היהודית. הסיפור התחיל בעקבות תקיפת נער שחבש כיפה על ידי מוסלמי-סורי, לפני מספר ימים, מאז נשמעו גינויים חמורים מכל קצוות הקשת הפוליטית בגרמניה.

בעקבות המחאה הגדולה, הוחלט בקהילה היהודית לקיים מפגן מיוחד, תחת הכותרת 'ברלין חובשת כיפה'. במפגן, שנערך מול בניין הקהילה היהודית, השתתפו אלפי יהודים, שחבשו כיפה לראשם, גם כאלו שלא נוהגים לעשות זאת ביום-יום.

יהודי העיר, כמו גם כלי התקשורת, הופתעו והתרגשו לראות גם מקומיים שבאו להזדהות עם יהודי ברלין, ובהם גם מוסלמים.

"היה קהל אדיר של אלפים, הרבה מעבר למצופה", סיפר רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, "היה מרגש במיוחד לראות כל כך הרבה אנשים חובשים כיפות, וגם כאלו שאינם יהודים, וכל זה בכדי להביע הזדהות עמוקה עם הקהילה היהודית והעברת מסר של גינוי לתקיפה החמורה".

במפגן השתתפו אישים ממפלגות שונות המרכיבות את הפרלמנט הגרמני, לצד אישים בכירים בקהילה היהודית. "אין ספק שברלין התעוררה הבוקר לעידן חדש, קיבלנו תמיכה אדירה ויש לכך משמעות אדירה על החיים היהודיים בעיר, ובכלל בגרמניה ובאירופה כולה", חותם הרב טייכטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר