פסגה קוריאנית

לעיני העולם: צפון קוריאה תסגור את אתר הגרעין

הרודן הצפון קוריאני הודיע כי יסגור את אתר הניסויים הגרעיניים שלו לעיני העולם והתקשורת וכי יזמין לאירוע הסגירה שייערך כבר בחודש הבא מומחים ועיתונאים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המפגש ההיסטורי (צילום מסך)

הפסגה ההיסטורית שהחלה בסוף השבוע בקוריאה בין מנהיגי שתי המדינות בחצי האי כבר מניבה פירות. מנהיג צפון קוריאה יסגור את אתר ניסויי הגרעין במדינה בחודש הקרוב - ויציג את תהליך הפירוק לעיני העולם כולו. כך נמסר הלילה (ראשון) מלשכת נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין. על פי הדיווח, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, אמר למקבילו מון כי יזמין מומחים ועיתונאים מארצות הברית ומדרום קוריאה, על מנת להבטיח "שקיפות" בתהליך.

על פי סיאול, קים אמר את הדברים במהלך פגישת הפסגה ההיסטורית בין מנהיגי שתי הקוריאות. דוברו של מון ציין כי קים אמר למון בפגישתם הראשונה של מנהיגי שתי הקוריאות מזה 65 שנה, כי הוא מצפה לפגישתו עם נשיא ארצות הברית טראמפ: "ברגע שנתחיל לדבר, ארצות הברית תדע שאני לא אדם שישגר טילים נגד דרום קוריאה או ארצות הברית", אמר קים על פי הדיווח.

מלשכת מון נמסר מוקדם יותר הלילה כי הוא שוחח בטלפון עם טראמפ, והאחרון שיבח את הפגישה ההיסטורית: "אלה חדשות טובות עבור העולם - שמנהיגי שתי הקוריאות אישרו מחדש את המטרה של פירוז מנשק גרעיני במהלך פגישתם ביום שישי".

מסיאול נמסר עוד כי כאות לאחדות ולחיבור בין שתי המדינות, צפון קוריאה מתכננת לשנות את שעונה - על מנת להתאים את אזורי הזמן לדרום קוריאה. זאת, לאחר שבשנת 2015 הצפון החילה "זמן פיונגיאנג", וכיוונה את השעונים 30 דקות לפני הזמן בסיאול.

נמסר כי בפגישתם הבטיחו המנהיגים לעבוד יחד לקראת "פירוז טוטאלי מנשק גרעיני" בחצי האי הקוריאני, אך לא סוכם על לוח זמנים. "אם נשמור על קיום פגישות תכופות, נבנה אמון יחד עם ארצות הברית ונקבל הבטחות לסוף המלחמה ולהסכם שלום - למה שנצטרך לחיות עם הקושי של תחזוק הנשק הגרעיני שלנו?", ציטטה הלשכה את הרודן קים.

פגישה בין קים לטראמפ צפויה להתקיים במאי או ביוני. הלילה אמר הנשיא האמריקני במהלך עצרת במישיגן: "אני חושב שתהיה לנו פגישה בשלושה-ארבעה שבועות הקרובים, הולכת להיות פגישה מאוד חשובה, הפירוז מנשק גרעיני של חצי האי הקוריאני".

כזכור, לפני כשבוע הודיע קים כי ארצו הצליחה לייצר נשק גרעיני ולכן אין לה צורך יותר בניסויים בנשק מסוג זה. הוא מסר כי צפון קוריאה תפסיק את ניסוייה בשיגור טילים בליסטיים. סוכנות הידיעות הרשמית בצפון קוריאה KCNA הודיעה כי השהיית תוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים נכנסה לתוקף באופן מיידי. החלטת הצפון בנוגע להשהיית התוכניות התקבלה בפגישה של "האסיפה המרכזית" של מפלגת השלטון, שתכננה לדון ב"שלב חדש" במדיניות המדינה. עוד נמסר כי המהלך נעשה בניסיון להתמקד בשיפור כלכלת צפון קוריאה. בהודעת הצפון לא צוין דבר לגבי התפרקות מנשק גרעיני.

על פי דיווחים בתקשורת העולמית, חלק מהסיבה שבצפון הודיעו על סגירת אתר הגרעין היא תחילת התמוטטותו של ההר שהחל לקרוס לאחר הניסוי הגדול האחרון שנעשה בו ובעצם הפך את האתר ללא שמיש בכל מקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר