המרמה במוסדות החינוך

העונש: 17 חודשי מאסר וחילוט 900 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 17 חודשי מאסר בפועל, חילוט בסך 900 אלף שקלים ומאסר על תנאי על פנחס זיידמן, שהודה והורשע בפרשת המרמה במוסדות החינוך (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אחד החשודים בפרשה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרשת "המרמה במוסדות החרדים": שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אברהם רובין גזר הבוקר (ראשון) 17 חודשי מאסר בפועל, חילוט בסך 900 אלף שקלים ומאסר על תנאי על פנחס זיידמן, שהודה והורשע, במסגרת הסדר, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובהלבנת הון.

זיידמן הורשע בכך שקיבל במרמה לפחות 2.2. מיליון שקלים, בין היתר מכספי תמיכות של משרד החינוך שהועברו אליו בעקבות דיווחים כוזבים על אנשים הנמצאים בחו"ל כתלמידים הלומדים במוסדות תורניים אותם ניהל.

מעובדות כתב האישום עולה כי זיידמן, מתוקף תפקידו כמנהל עמותות שונות ובעל תפקיד בהן, ביצע פעולות מגוונות בין השנים 2012-2015 במטרה להונות את המדינה ולקבל במרמה כספים, על ידי הגשת דיווחים ובקשות לקבלת כספי תקציב למוסדות חינוך תורניים, אשר כללו פרטים כוזבים ומצגי שווא שונים, בין היתר באמצעות שימוש בפרטיהם של מי שלא היו תלמידים בפועל במוסדות החינוך לגביהן כוונו הבקשות.

בכתב האישום נטען כי כתוצאה ממעשי המרמה המתוארים, קיבל זיידמן במרמה לחשבונות הבנק של מוסדות החינוך כספי תקציב של משרד החינוך בסכום של למעלה מ-2,200,000 שקלים. לאחר ביצוע העבירות, ניסו הנאשם ואחרים להסתיר, להסוות ולטשטש את צורת השימוש בכספי המרמה, זהות המשמשים בכסף ואת מיקומו ותנועותיו.

עו"ד אורי גולדשטיין, פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) אמר כי "המעשים בהם הודה והורשע הנאשם הם מעשים חמורים הן מבחינת היקפם והן מבחינת המרמה שבהם נגועים המעשים. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי אדם שגוזל באופן שיטתי ומתמשך את כספי המדינה באמצעות מעשי מרמה ומסירת דיווחים כוזבים, דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר