ספיקת לב נמוכה

תביעה כספית: רופאים התרשלו; חולה נפטר

למרות שאובחן עם ספיקת לב נמוכה ולא תקינה, לא הוזהר בנימין דמתי על ידי הרופאים שטיפלו בו. הוא המשיך לרכב על אופניו ועבר אירוע דום לב, התמוטט ונפטר לאחר מכן (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בנימין דמתי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

רשלנות רפואית, לכאורה, של רופאי כללית גרמה למותו בטרם עת של בנימין דמתי, תושב בן 63 מאזור כרמיאל, שהגיע לבדיקה שגרתית, שבמהלכה הועלה חשד כי הוא סובל מבעיה לבבית. הוא נשלח לבדיקת מיפוי לב בביה"ח רמב"ם, שהעלתה כי ספיקת החדר השמאלי בלבו עומדת על 22 אחוז, הנמוכה פי שלושה מהנורמה.

למרות הממצאים המדאיגים, ללא כל אזהרה או טיפול, נשלחו תוצאות הבדיקה בדואר אל ביתו של דמתי, שמיהר להגיע איתן אל רופאת המשפחה.

מחדל נוסף אירע לכאורה, גם כאשר הרופאה לא התייחסה לתוצאות הבדיקה ושחררה אותו לביתו ללא כל הסבר או הוראות לגבי הגבלת פעילות, בידיעה שבעוד שבועיים וחצי תואם עבורו תור לקרדיולוג קופת החולים הכללית. חשדות אלה הועלו בתביעת המשפחה באמצעות עו"ד מאור גלבוע, המתמחה במקרי רשלנות רפואית.

על פי הדיווח ב'מאקו', בכתב התביעה נטען כי גם הקרדיולוג שבדק אותו לא טרח להזהירו מפני הסכנה, לא הנחה אותו לשנות את אורח חייו ואף לא רשם עבורו טיפול תרופתי שהיה יכול להציל את חייו. כל שעשה היה להמליץ על בדיקת אקו לב, שאותה היה אמור לבצע המטופל כשבועיים לאחר מכן.

יומיים בלבד לאחר ביקורו של המנוח אצל הקרדיולוג מטעם הקופה, בתחילת אימון אופניים שגרתי, הוא עבר אירוע דום לב והתמוטט. עובר אורח שעבר במקום ביצע בו החייאה. הוא הובהל לבית החולים "הגליל המערבי", אך נפטר חמישה ימים לאחר מכן.

אלמנתו החליטה לאחר חוות דעת של פרופ' הילטון מילר מומחה לקרדיולוגיה ובעברו מנהל מחלקת הצנתורים בביה"ח איכילוב, להגיש תביעת מיליונים נגד קופ"ח כללית ונגד משרד הבריאות המפעיל את ביה"ח רמב"ם בחיפה. המומחה טען כי הרופאים בקופת החולים כללית ובבי"ח חרגו בצורה משמעותית מהפרקטיקה הנהוגה במקרים מהסוג הזה.

לדבריו, הם היו יכולים וצריכים להזהיר את המנוח מפני פעילות גופנית חריגה, לרשום תרופות מתאימות הידועות כאפקטיביות במקרים שכאלה ואף לאשפזו. "הדבר מהווה כשל חמור בהתנהלות הרופאים", קבע פרופ' מילר. "ידוע שאדם עם ממצאים כאלה נמצא בסיכון גבוה לאי ספיקת לב ומוות". לסיכום קבע, כי אם רק היו הנתבעים מבצעים את תפקידם ומתחילים בטיפול כנדרש, הייתה סבירות גבוהה שהיה ניתן למנוע את דום הלב ואת המוות המצער.

בכתב ההגנה שהגיש ביה"ח רמב"ם נטען כי בית החולים רק ביצע בדיקות, והאחריות לטיפול במנוח מונח לפתחה של קופת החולים כללית.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה במשרד הבריאות ותטופל כמקובל".

קופת חולים כללית מסרה: "אנו משתתפים בכנות בצער המשפחה, אולם פטירתו אירעה חרף טיפול רפואי מקצועי ומיומן שניתן לו על ידי רופאינו. הטיפול המשפטי בתביעה ינוהל כמקובל בין כותלי בית המשפט ולא בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר