שלום קוריאני

נשיא דרום קוריאה: לטראמפ מגיע פרס נובל

הנשיא מון ג'יאה אין אמר לבכירי ממשלו כי הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, ראוי לקבל פרס נובל לשלום על מאמציו בנושא צפון קוריאה שהביאו לפסגה המשותפת והמוצלחת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ עם הנשיא מון בביקורו בדרום קוריאה (צילום: אנדראה הנקס, הבית הלבן)

לנוכח הפסגה המוצלחת בין הצפון לדרום בקוריאה, נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין, אמר שהנשיא האמריקני דונלד טראמפ צריך לקבל פרס נובל לשלום על מאמציו לסיום הסכסוך עם צפון קוריאה. כך סיפר היום (שני) גורם ממשל בסיאול.

"הנשיא טראמפ צריך לזכות בפרס נובל לשלום. מה שאנחנו צריכים זה רק שלום", אמר מון בפגישה עם בכירי ממשל, סיפר גורם בבית הכחול, מעונו של נשיא דרום קוריאה, בתדרוך לעיתונאים.

כזכור, מון ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און נפגשו ביום שישי לפסגה היסטורית בגבול שבין שתי הקוריאות שבה הבטיחו לשים סוף לפעולות העוינות בין שתי המדינות ולעבוד על "פירוז מוחלט" של חצי האי הקוריאני מגרעין. כעת נערך טראמפ לפגישה משלו עם קים ג'ונג און, שלדבריו תיערך בחודש הקרוב.

גורם הממשל הדרום קוריאני סיפר שהפגישה בין קים לבין טראמפ הייתה נושא מרכזי בשיחתם של שני המנהיגים בפסגה ההיסטורית שערכו בסוף השבוע. פגישה שבאופן לא מפתיע לא התפרסמה כלל בתקשורת הצפון קוריאנית בהוראתו של הרודן.

בחודש ינואר אמר מון שלטראמפ מגיע "אשראי גדול שהביא לקיום שיחות בין הקוריאות. השיחות עשויות להיות פועל של עבודת הלחץ והסנקציות בהובלת ארצות הברית".

דבריו של מון על פרס הנובל לטראמפ נאמרו בתגובה להודעת ברכה שקיבל מאלמנת הנשיא הדרום קוריאני המנוח קים דה-ג'ונג. האלמנה אמרה שלמון מגיע לזכות בפרס נובל לשלום כהוקרה על מאמציו. הנשיא הדרום קוריאני השיב שטראמפ הוא זה שצריך לקבל את הפרס. כזכור, קודמו של טראמפ, אובמה זכה בפרס זאת למרות שלא הייתה לכך כל הצדקה הן באותה עת והן למפרע לאחר סיום כהונתו.

קים דה-ג'ונג תמך ב"מדיניות הזריחה" עם צפון קוריאה, שנועדה ליישב סכסוכים עם האויבת מצפון ולנסות להתפייס איתה. בשנת 2000 זכה קים דה-ג'ונג בפרס נובל לשלום על מדיניות הפיוס שלו כלפי צפון קוריאה לאחר שיזם פסגה היסטורית עם מנהיג הצפון דאז - קים ג'ונג איל.

מזכיר המדינה האמריקני החדש, מייק פמפאו, אמר אמש בביקורו במזרח התיכון, שטראמפ ימשיך ב"קמפיין הלחץ" עם סנקציות קשות על צפון קוריאה הענייה עד שקים ג'ונג און אכן יפסיק את תוכנית הגרעין של ארצו.

בשבת שוחחו טראמפ ומון בטלפון והנשיא האמריקני אמר לעמיתו הקוריאני, שהוא מרוצה שמנהיגי שתי הקוריאות אישרו מחדש את היעד של פירוז מלא מגרעין במהלך מפגש הפסגה ביניהם. כך לפי גורמים דרום קוריאניים. הבית הלבן מסר שטראמפ ומון "הדגישו שעתיד שוחר שלום ומשגשג לצפון קוריאה תלוי בפירוק מוחלט, בלתי הפיך ושניתן לוודא אותו מגרעין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר