מודעות ברחבי העיר

האשמה: סופרבוס מחללת שבת לפי רבנו תם

תושב העיר בית שמש הפיץ שלטים ברחבי העיר בהם טען, כי חברת התחבורה הציבורית 'סופרבוס' מחללת את השבת. בסופרבוס משיבים: לא ניתן להחמיר על כולם רבנו תם (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: סופרבוס)

תושב בית שמש דורש מחברת סופרבוס לתכנן את זמני הקווים ביציאת השבת לפי זמני 'רבנו תם' ואף מפיץ מודעות תחת הכותרת "חילול שבת". לטענתו, החברה מחללת שבת עקב הביקוש של התושבים לאוטובוסים בסמיכות ככל האפשר לצאת השבת.

במודעות שהופצו בריכוזים החרדיים בבית שמש, כותב אדם בעילום שם כי לטענתו חברת סופרבוס מחללת שבת ע"י נהגיה שיוצאים לפני יציאת השבת מביתם לתחנת המוצא בכדי להספיק לצאת בזמן. "במוצאי שבת יצאו קווי 497 ו-597 של חברת 'סופרבוס' מבני ברק לבית שמש הראשונים בשעה 20:55 דהיינו שעה ו-45 דקות לאחר השקיעה" נכתב במודעה. לטענתו, יש לדרוש שהאוטובוסים ייצאו רק שעתיים ורבע לאחר יציאת השבת.

המודעה שהופצה

בדיקת "כיכר השבת" העלתה, כי האוטובוסים הראשונים אכן יוצאים בשעה זו, אך זהו בהחלט מרווח זמן מצאת השבת המספיק כדי להגיע מחניון האוטובוסים לתחנת היציאה האורך כ-45 דקות. טענת התושב היא שלא ניתן מספיק זמן מיציאת השבת ע"פ שיטת 'רבנו תם' שהיא 90 דקות לאחר השקיעה, עד לזמן יציאת האוטובוסים שהיא 105 דקות לאחר השקיעה.

בשיחה עם "כיכר השבת" הגיב נתנאל סאפרין, מנהל קשרי לקוחות למגזר החרדי של חברת סופרבוס, כי "כל לוחות הזמנים נעשו ע"פ דעת תורה ובהתייעצות עם הרב קופשיץ וניתן מספיק זמן מצאת השבת ועד ליציאה הראשונה. יתרה מזאת, כל הנהגים בנסיעות הסמוכות לצאת השבת אינם יהודיים, כדי להימנע ככל האפשר מחשש חילול שבת".

עוד הוסיף סאפרן כי "דרישת התושב היא שסופרבוס תתכנן את נסיעותיה לפי שיטת 'רבנו תם' המחמירה, בו בזמן שרוב התושבים אינם נוהגים לפי שיטה זו, ורוצים להגיע לביתם מוקדם ככל האפשר במוצאי שבתות המאוחרות בקיץ".

בנוסף טוען התושב, כי האוטובוסים האחרונים ביום שישי, לא מספיקים לחזור לבתיהם לפני כניסת השבת. גם לטענה זו משיב סאפרן באומרו, כי "הנסיעה האחרונה היא בשעה 16:00 מה שמותיר זמן רב לנהגים לחזור לבתיהם לפני השבת".

התושב שהפיץ את המודעות לא רצה להגיב לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר