הנפצת וואטספ

"איראן תתקוף בתוך 24 שעות": ההודעה שמשגעת את המדינה

על רקע המתיחות הביטחונית הדרמטית מול איראן, בעקבות התקיפה בסוריה והנאום לאומה של נתניהו, נשלחה לוואטספ "ידיעה" בתפוצה המונית על מלחמה שממש בפתח (ברשת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בשעות אחר הצהריים (שני) קיבלו רבים מתושבי ישראל צילום מסך של ידיעה חדשותית לכאורה, לווטסאפ שבמכשיר הטלפון האישי שלהם, שהקפיץ אותם והחסיר מליבם פעימה או שניים.

בהודעה, שבאה על רקע המתיחות הביטחונית הדרמטית מול איראן, מצוטטת הערכה של צה"ל כי בתוך 24 שעות איראן צפויה לתקוף את ישראל.

"הערכה בצה"ל: ב-24-48 שעות הקרובות, איראן תפתח במערכה נגד ישראל", נכתב בידיעה השקרית, שלא פורסמה באף כלי תקשורת ישראלי.

אחת ההודעות השקריות (צילום מסך)

עוד "דווח", כי "שר הביטחון אשר נמצא בביקור בארצות הברית המריא לפני כשעתיים חזרה ארצה. הקבינט המדיני בטחוני התכנס לדיון דחוף בקריה בשעה 13:30. הדיון כונס בהתראה מיידית. בזימון שנשלח לשרי הקבינט נכתב כי נושא הדיון הוא 'עדכון מודיעיני-מדיני בנושא הסכם הגרעין עם איראן'".

והאמת? השר ליברמן אכן ישוב הערב לישראל מביקורו בארצות הברית, אך כך תוכנן מלכתחילה, ללא קשר לתקיפה הנרחבת המיוחסת לישראל שהתרחשה אמש נגד הבסיסים האיראניים בסוריה, במהלכה הושמדו 200 טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח.

תיעוד אחת התקיפות (צילום: מתוך פייסבוק)

בשל כך, אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בפתח דבריו במליאה: "זה לא סוד שביממה האחרונה מנשבות רוחות מן הצפון. הביאו לידיעתי שברשתות ובקבוצות הווטסאפ מופצות בשעות האחרונות שמועות לא מבוססות, הגורמות למתיחות מיותרת בציבור".

"בלי לפרט ובלי לדעת בדיוק מה צופן לנו העתיד", המשיך יו"ר הכנסת, "אני רוצה לפנות מכאן לכל אזרחי ישראל: אתם יכולים לסמוך על מפקדי וחיילי צבא ההגנה לישראל, שעשו בעבר, עושים בהווה ואני בטוח שיעשו גם בעתיד כל מה שדרוש על מנת להגן על שלומנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר