שר החוץ האיראני לועג לנתניהו: "זאב זאב"

שר החוץ האיראני ג'וואד זריף לעג לראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר וכתב "הילד שלא יכול להפסיק לבכות זאב זאב". נתניהו צפוי הערב לנאום לאומה על נושא איראן (מדיני)

נתניהו באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

לקראת נאומו המסקרן הערב (שני) של בנימין נתניהו, שבו הוא אמור למסור "מידע משמעותי על הסכם הגרעין עם איראן", תקף את ראש הממשלה, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. "הילד שלא מפסיק לזעוק 'זאב זאב' עשה זאת שוב", לעג זריף בטוויטר, וצירף את תמונת "הקו האדום" מנאום נתניהו באו"ם. "לא נרתע מפיאסקו הקריקטורה בעצרת הכללית של האו"ם. אפשר לעבוד רק על חלק מהאנשים פעמים רבות כל כך", אמר השר כשהוא מתעלם מדברים אחרים שאמרראש סוכנות הגרעין האיראנית לפיהם יכולת העשרת האורניום של איראן גדל מאז ההסכם.

הציוץ של זריף

איראן המשיכה היום להזהיר את דונלד טראמפ מפרישה מהסכם הגרעין. ראש סוכנות הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, אמר שהוא מקווה שטראמפ "יתעשת" וישאיר את ארה"ב בהסכם שאירופה מנסה להציל. עבד אראקצ'י, סגן שר החוץ, אמר כי "איראן ערוכה לגמרי לכל תרחיש אמריקני בנוגע להסכם הגרעין 2015. הכול יכול לקרות".

כזכור, הנשיא טראמפ נתן למדינות האירופאיות שחתמו על ההסכם ב-2015 דד ליין – 12 במאי – לתקן את "הכשלים האיומים" בהסכם – אחרת יסרב להאריך את ההקלה בסנקציות על טהרן כפי שהצהיר כבר מאז קמפיין הבחירות שלו.

"איראן לא 'מבלפת'", הזהיר סאלחי. "טכנית אנחנו מוכנים לגמרי להעשיר אורניום לרמה גבוהה יותר ממה שעשינו לפני ההסכם. אני מקווה שטראמפ יתעשת ויישאר בהסכם", הוסיף סאלחי כשהוא בעצם "יורה לעצמו ברגליים" ומוכיח את מסוכנותו של ההסכם הקיים.

במסגרת ההסכם, שהוביל להסרת רוב הסנקציות הבינלאומיות נגד איראן, אחוז העשרת האורניום צריך להיות בסביבות 3.6 – כמות המספיקה לייצור אזרחי אבל לא לנשק גרעיני. איראן הפסיקה להעשיר אורניום בגובה 20% במסגרת ההסכם עם ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין.

היום קראו מנהיגי רוסיה וצרפת לארה"ב להישאר בהסכם הגרעין. ולדימיר פוטין שוחח עם עמנואל מקרון, ובקרמלין אמרו שהם קראו "לשמור בקפדנות" על ההסכם שהושג בעמל רב. טראמפ ונתניהו מתנגדים להסכם שהושג עם איראן, שלא מוכנה לדון בתוכנית הטילים הבליסטיים שלה.

מלבד עתידו של הסכם הגרעין התייחסו היום בכירים איראנים גם למתיחות במזרח התיכון - שעות אחרי התקיפה בסוריה שבה דווח שנהרגו איראנים. עלי חמינאי, המנהיג העליון, הזהיר את יריבותיה האזוריות מעימות איתה. "כמה מדינות באזור צריכות לדעת שאם הן יתעמתו עם הרפובליקה האיסלאמית של איראן הן ייפגעו בוודאות – ויובסו", איים חמינאי.

מוקדם יותר איים המנהיג העליון כי "תם עידן 'פגע וברח' – התקיפות נגדנו יגררו תקיפות עליכם". "האויבים הבינו שהם לא ישיגו דבר ממלחמה. התוכנית שלהם היא להכין את המדינות למלחמה עם איראן", אמר.

"האמריקנים מנסים לעורר את הסעודים, ומדינות מסוימות באזור, נגד הרפובליקה האיסלאמית. אם הן חכמות הן לא צריכות לתת לארה"ב להחליט במקומן", אמר חמינאי. הוא אמר את הדברים בתגובה למייק פומפאו, מזכיר המדינה החדש בארה"ב, שביקר בסעודיה וקרא למדינות המפרץ להתאחד נגד איראן. "לכל מקום שארה"ב נכנסת היא יוצרת חוסר יציבות וגורמת סבל לאזרחים", אמר חמינאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר