החשיפה של המוסד

'ארכיון הגרעין': כך סיקרו בעולם את נאום נתניהו

נאומו הדרמטי של רה"מ נתניהו על תכנית הגרעין האיראנית וחשיפת ארכיון הגרעין בצורה של חצי טון מסמכים שהועברו בחשאי מאיראן, מעורר עניין רב בעולם כולו (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

נאום 'ארכיון הגרעין האיראני' של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו חשף כחצי טון מסמכים שהוצאו בחשאי מאיראן וחושפים רבות על תכנית הגרעין שלה, סוקר על ידי רשתות זרות וכלי תקשורת רבים במדינות מעבר לים ועורר עניין רב. אם ניתן לשפוט זאת לפי ערוץ היוטיוב של משרד ראש הממשלה, הסרטון של השידור החי קיבל תוך 12 שעות יותר מ-220 אלף צפיות.

באתר של רשת CNN האמריקנית הופיעה תמונתו של נתניהו לצד המצגת שהציג בנאומו בבסיס הקריה בתל אביב, תחת הכותרת "ישראל טוענת כי השיגה את מסמכי הגרעין החשאיים של איראן". לצד תיאור עיקר טענותיו של נתניהו הוזכר הציוץ הלעגני של שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף שכינה אותו בטרם הנאום "הילד שצעק זאב".

ברשת FOX הימנית לעומת זאת הכותרת הייתה מחמיאה יותר: "נתניהו על הסכם הגרעין: איראן שיקרה בגדול"

ב-BBC הבריטית קבעה הכותרת: "ישראל טוענת כי איראן החביאה פעילות לייצור נשק גרעיני". בגוף הידיעה צוין כי דוח מודיעין אמריקני משנת 2007 העריך "במידה גבוהה של ביטחון" כי איראן אכן החזיקה בתכנית נשק גרעיני עד לשנת 2003, כפי שטען נתניהו, אך הפסיקה אותה לאחר שנחשפה. פרשן הרשת ג'ונתן מרקוס כינה את נאומו של נתניהו "תיאטרון פוליטי" והעיר כי אין כל מידע חדש בפרטים שהציג ראש הממשלה בנאומו.

ברשת אל-ג'זירה באנגלית ניתנה לידיעה הכותרת: "נתניהו מאשים את איראן שפעלה 'בחשאי' לכינון תכנית גרעין". בגוף הידיעה, לאחר הדיווח על דבריו של ראש הממשלה, נמסרו הערכות מומחים איראניים לפיהן גם לאחר פירוקה של תכנית הנשק הגרעיני של טהראן היא עדיין תישאר "מרושעת" בעיני העולם. פרופ' מוהמד מראנדי מאוניברסיטת טהראן הוסיף בשיחה עם אל-ג'זירה כי "שורש הבעיה של ישראל והמערב עם איראן טמון בהתנגדותה להגמוניה המערבית במזרח התיכון ותמיכתה בעם הפלסטיני".

גם בישראל טענו רבים כי אין כל חדש בדברים שחשף נתניהו, אם כי באופן ישיר הם סותרים אמירות של בכירי השלטון האיראניים רק מהשבוע שעבר ומפעילים על איראן לחץ בינלאומי רב. מי שהעניק דווקא תמיכה לנתניהו היה הנשיא האמריקאי שמיהר בצורה מתוזמנת לחזק את נתניהו וישראל בנושא. כזכור, הציב טראמפ לאירופה אולטימטום עד ל-12 במאי כדי לשפר את ההסכם, ולא תפרוש ממנו ארה"ב. במידה ואכן ייעשה שינוי משמעותי או תהיה פרישה של ארה"ב כבר יהיה זה הישג משמעותי עבור ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר