צפו בכתבה המלאה

ליפא שמעלצר: "אני עם לבוש משוגע - אבל אני אדם עמוק"

האמן הצבעוני-חסידי ליפא שמעלצר צולם לכתבה מיוחדת בערוץ הפופולרי "Great Big Story" שלו מעל 2 מיליון מנויים רשומים. "בגיל 21 שמעתי בפעם הראשונה שיר לועזי" (וידאו)

ליפא שמעלצר. ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האמן הצבעוני-חסידי ליפא שמעלצר צולם לכתבה מיוחדת ב"Great Big Story", אחד מערוצי היוטיוב הפופולריים בעולם, שלו מעל 2 מיליון מנויים רשומים. צפו בכתבה:

(Great Big Story)

"המוזיקה החסידית מגיעה מעולם התפילה ולכן היא באווירה עצובה, אבל המוזיקה שלי שונה" סיפר שמלצר, "הייתי הראשון מהקהילה המאד סגורה שלי שעשה הופעות מוזיקה משוגעות ועם לבוש משוגע. קראו לי ליידי גאגא החסידי ואלביס החסידי אבל אני מבטיח שאני יותר עמוק".

"גדלתי במשפחה עם 12 ילדים, בקהילה מאד סגורה, בלי רדיו ובלי טלוויזיה, עם רבי אחד, בית כנסת אחד ובית ספר אחד לבנים ואחד לבנות. כמעט לא יצאתי מהקהילה, והמוזיקה החסידית הייתה המוזיקה שלי, כשאני חולם להיות זמר חתונות".

"בגיל 21 שמעתי בפעם הראשונה שיר לועזי. התחלתי לעבוד כקצב והפעלתי את הרדיו וזה שינה לחלוטין את הגישה שלי ללחנים ולמילים. הרבנים חלקם התנגדו וניסו לעצור אותי. בקהילות סגורות כל דבר חדש משגע אותם, אבל היו גם הרבה אנשים ורבנים שזיהו שהכישרון שלי הוא מתת קל ושצריך לנצל אותו".

"הקלטתי מאז 19 אלבומים, וצברתי מיליוני צפיות ביוטיוב. הופעתי במקומות משוגעים ועם זמרים גדולים בינלאומיים".

"חשבתי בעבר כמה פעמים לעזוב את הקהילה החסידית, אבל שם גדלתי ושם נמצאים השורשים והמסורת שלי והדרך החכמה יותר זה לקחת את זה לעולם המודרני. אני מנסה לגרום לחסידים להיות פתוחים יותר גם לדברים שונים. לפתוח את הראש זה דבר נפלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר