לאחר הנאום האנטישמי

בכירים אמריקאים: "אבו מאזן הגיע לשפל חדש"

היועץ הבכיר של טראמפ ושגריר ארה"ב בישראל תקפו בחריפות את דבריו של אבו מאזן ברמאללה שטען שהסיבה לשואת היהודים באירופה הייתה ההלוואות בריבית (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בכירים בארצות הברית גינו הלילה (רביעי) את נאומו האנטישמי של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפתח כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה בו טען כי השואה אירעה בגלל שהיהודים נהגו שלא כשורה בהלוואות בריבית.

השגריר האמריקני בישראל, דייויד פרידמן, תקף הלילה את נאומו של אבו מאזן. פרידמן צייץ בטוויטר: "אבו מאזן הגיע לשפל חדש כשייחס את כל הפרעות שעברו על העם היהודי לאורך השנים ב'התנהגותם החברתית בנושאי ריבית ובנקים'. לכל מי שחושב שישראל היא הסיבה שאין לנו שלום - תחשבו שוב".

גם ג'ייסון גרינבלט, שליח הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לאזור, לא הבליג על הנאום ואמר כי יש להוקיע את דבריו של אבו מאזן ללא תנאי. בציוץ בטוויטר הוא הוסיף כי דברי אבו מאזן "מאוד אומללים, מאוד מצערים ונורא מייאשים. שלום לא יכול להיבנות על בסיס כזה".

לפני כיומיים, אבו מאזן לו עבר ארוך כמכחיש שואה, שב והפריח תאוריות קונספירציה על הקשר של היהודים לארץ ישראל ועל נסיבות הגעתם לכאן, בדומה לנאום שנשא לאחר הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. הוא הבהיר, כי "מדינות אירופה לא היו נגד היהודים רק בשל הדת שלהם, אלא בשל הפעילות החברתית שלהם והנגיעה שלהם בהלוואות, ריביות, בנקים ועוד".

הוא טען, כי היטלר הציע ליהודים פיצוי כספי בתמורה להגירה מאירופה לפלשתינה, כולל אפשרות לקחת איתם את כל נכסיהם ולמכור את הנדל"ן שלהם ביבשת. לדבריו, "הוא רצה שהלאום היהודי שנמצא שם יהיה מועיל עבורו".

אבו מאזן התייחס גם לשורשי יהדות אירופה וציטט היסטוריון יהודי שכתב על ממלכת הכוזרים שקיבלה על עצמה בשלב מסוים את היהדות ולבסוף התפרקה וכל נתיניה התפזרו באירופה. לטענתו הם בעצם היהודים האשכנזים שלדבריו אין להם קשר לאברהם, יצחק ויעקב. הוא השווה את היחס ליהודי אירופה ליחס שקיבלו יהודים שחיו במדינות ערב שלדבריו לא סבלו ולו פעם אחת מתקיפות לאורך 1,400 השנים שחיו שם.

כאמור, לאבו מאזן עבר ארוך של הכחשת שואה, ואף הדוקטורט שלו עוסק בנושא זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר