השתמש בדרכונו האמריקאי

צה"ל מבהיר: ביאלה יישפט כשישוב לישראל; עזב ללא אישור

בעקבות הפרסום אתמול ב"כיכר השבת" כי כוכב הפגנות 'הפלג' אהרון ביאלה הצליח לצאת מתחומי מדינת ישראל למרות מעמדו כעריק, מבהירים בצה"ל כי הוא יישפט עם שובו ארצה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אהרון ביאלה, באחת מהפגנות 'הפלג' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סמל הפגנות "הפלג הירושלמי", אהרון ביאלה, שהמריא בתחילת השבוע לארה"ב כדי לבקר את משפחתו המתגוררת שם, עשה זאת ללא אישור מהגורמים המוסמכים לכך בצה"ל - כך מתברר היום (רביעי).

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ביאלה, שהשתחרר לפני כשלושה שבועות מכלא 4, שם ריצה כעריק את עונשו, הצליח לצאת משטחי ישראל כשהמריא מנתב"ג לביקור אצל הוריו בארה"ב, למרות מעמדו המחודש כעריק.

על פי הנהלים, מאחר וחלפו 20 יום מעת מעצרו הראשון, חלה על ביאלה חובת גיוס מחדש כך ששוב מוגדר מעמדו כעריק מצה"ל. את היציאה מהארץ, כך נודע ל"כיכר השבת", ביצע ביאלה בעזרת דרכונו האמריקאי, ולא הישראלי, מה שהקל על אי זיהויו ומנע את עיכובו בישראל.

אך בצה"ל לא מתכוונים לוותר לו על מעשה זה, וכשישוב ביאלה לישראל הוא צפוי להילקח למשפט צבאי כמי שעבר עבירה של יציאה מישראל ללא היתר בעודו עריק. מנגד, עורך הדין מנחם שטאובר, המלווה עריקים מ'הפלג', סבור כי לביאלה ישנו מרווח זמן של מספר ימים, שאם במהלכם הוא יספיק לחזור לישראל, הוא לא ייענש במעצר.

ביאלה, בעת ההפוגה לה זכה מריצוי עונשו בכלא הצבאי (באדיבות המצלם)

לפני כחודש וחצי, כזכור, בעת שביאלה ניסה אז בפעם הראשונה לצאת מישראל, הוא עוכב בנמל התעופה בן גוריון ונלקח למעצרו המפורסם.

מדובר צה"ל נמסר, לגבי מקרה זה: "החייל נפקד משירות ביטחון אשר עזב את הארץ ללא אישור מצה"ל. עם שובו ארצה יעמוד למשפט בגין העבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר