המצב בעזה

עזתי ביקש מחיילי צה"ל שיירו בו בשביל הקצבה מחמאס

מפגין עזתי ביקש מהחיילים שיירו בו ליד גדר המערכת. לאחר שנעצר, אמר בחקירתו, כי רצה שיירו בו כדי לקבל את הקצבה שמבטיח ארגון הטרור 'חמאס' למפגינים שנפצעים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההפגנות בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

כתב אישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע חושף את המניעים האמיתיים של המפגינים בגבול עזה. על פי כתב האישום, צעיר עזתי כבן 20 שהשתתף בחודש שעבר בהפגנות ליד גדר הגבול - ביקש מחיילי צה"ל לירות בו כדי לקבל תשלום של 500 דולר וקיצבה חודשית.

על פי הדיווח ב-ynet, מוסטפא בנא, תושב הרצועה, נאשם בעבירות ביטחון, בהן כניסה לשטח צבאי, חברות בארגון טרור, מתן אמצעים לביצוע פשע ועבירות נשק.

בכתב האישום נטען כי בנא היה פעיל חמאס. בשנת 2007 פנה אל דודו, פעיל חמאס, וביקש שיצרף אותו לארגון. בין היתר השתתף בפעילות יחידת המנהרות וחפר מנהרה באזור סג'עיה. הוא אף השתתף ביחידה הרפואית שתפקידה לטפל בפצועים בחפירת המנהרות, רובם בשל קריסת המנהרות על חופריהן.

בתחילת חודש אפריל הגיע לקרבת הגדר, במקום שבו נערכו באותה עת הפגנות של החמאס למען זכות השיבה. בנא התקרב לגדר במטרה לגרום לחיילי צה"ל לירות בו ולפצוע אותו כדי לקבל תשלום של 500 דולר וקיצבה חודשית. הוא הגיע עד לגדר אולם החיילים ירו באוויר ולא לעברו. הם אף קראו לו לחזור לשטח הבטוח.

בנא סירב ואמר לאחד החיילים לירות בו. למקום הגיע כוח של החמאס, וגם אנשיו קראו לנאשם לחזור לעזה. הוא סירב. חיילי צה"ל כיוונו אותו לעבר השער בגדר. הנאשם נכנס לישראל אף שהסבירו לו שאם יעשה זאת - ייעצר ויישלח לכלא. על פי כתב האישום בנא שוטט ללא הסבר סביר בקרבת "מקום מוגבל" וניסה להפריע למי ששמרו על האזור, מהלך שיש בו כדי לפגוע בביטחון המדינה.

יחד עם כתב האישום הגישה הפרקליטות באמצעות המשנה לפרקליט המחוז עו"ד יואב קישון, בקשה למעצרו עד תום ההליכים. יצוין, כי ככל הנראה בנא יתוגמל גם על עצם המעצר עצמו ומשפחתו תקבל קצבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר