טלטלה בענף הרכב

הנחה מיבואן? דווקא בחנויות מחירי הרכב טובים יותר

אם תנסו פעם לקנות מכונת כביסה ישירות מהיבואן הרשמי, תגלו שהמחיר שתשלמו עליה יהיה יקר משמעותית מהחנויות הגדולות. אתם בוודאי מבינים מדוע: הלקוח הפרטי לעולם לא יוכל להשיג את המחיר שמקבלות החנויות שרוכשות בכמויות מטורפות (צרכנות, שיווקי)

הנחה מיבואן? אילסוטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נתוני מסירות הרכב של היבואנים הרשמיים המתפרסמים מדי חודש בחודשו, מצביעים על המגמה ששינתה את ענף הרכב בשנתיים האחרונות. לא עוד מחירי יבואן רשמיים מבלי שלכם, הלקוח הסופי, יש יכולת להתמקח.

מהפיכת "יד ראשונה אפס ק"מ" שמטלטלת את ענף הרכב מביאה לכך שלקוחות פרטיים זוכים מהנחות שפעם רק חלמו עליהם ונהנים מכוח קנייה חזק יותר אפילו משל חברות ליסינג קטנות ובינוניות שמבקשות לרכוש רכב מהיבואן ובוודאי מהמחיר הטוב שהחבר שלכם שמקושר ליבואן יכול לסדר לכם.

מי, כמה ולמה

ענף הרכב בישראל הוא ענף יציב מאוד הנהנה מצמיחה משמעותית כל העת. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 נמכרו בישראל 281,563 רכבים חדישם. בחודש הראשון של 2018 עלו לכבישי ישראל כ-38,500 מכוניות, המהווים אמנם ירידה קלה ביחס לשנה שעברה, אף בענף התחבורה מודים כי הירידה נובעת מבירורקטיה ועניינים טכניים ולא כתוצאה מביקוש.

שיעור המכוניות החדשות בישראל בשנים האחרונות גבוה יחסית לממוצע הקיים במרבית מדינות אירופה. מבין כלל המכוניות החדשות בישראל, ההערכה היא מעט יותר משליש מהמכוניות החדשות שנמכרות לצרכן הפרטי נמכרות בשיטת "יד ראשונה 0 ק"מ".

ואם אתם רוצים לדעת עד כמה עמוקה המגמה, כדאי שתשימו לב לנתון הבא: שיעור המכירות של יבואני הרכב ללקוחות פרטיים באופן ישיר עמד בשנת 2017 על 54% מהשוק בלבד, לעומת 61% בשנת 2016 ושיעורים גבוהים בהרבה בתחילת העשור הנוכחי. הסיבה לכך היא מכירת המכוניות המאסיבית באמצעות חברות הליסינג.

כך או כך, אם בתחילה התקשו יבואני הרכב לתמוך במגמה, הרי שכיום הם הבחינו כי זו הדרך באמצעותה יוכלו למכור רכבים במספרים אלו. זו הסיבה שלהערכת כל הגורמים בענף הרכב, ההאטה שנרשמה בחודשים האחרונים במכירת הרכבים החדשים הינה "ירידה לצורך עלייה" בכבישי ישראל.

יד ראשונה 0 ק"מ

אז מה זה "יד ראשונה 0 ק"מ" ואיך הוא נותן ללקוח את האפשרות לרכוש מכונית חדשה ובזול?

במשך שנים ארוכות רוכשות חברות הליסינג הגדולות כמויות כלי רכב גדולות מהיבואנים, כדי להשכיר ללקחות בהשכרת רכב או בעסקאות ליסניג מימוני או תפעולי. כאשר חברות הליסניג רוכשות כמויות משמעותיות, יבואני כלי רכב העניקו להם הנחות משמעותיות - כך שבסופו של דבר המחיר אותה שילמה החברה על רכב עמד על 20-30% פחות ממחיר המחירון של היבואן ללקוח הפרטי, ובהפרשים שיכולים להגיע ברכבים מסויימים ל-100,000 ש"ח ויותר.

בשלב מסויים החלו חברות הליסינג למכור את הרכבים אותם רכשו בהנחות משמעותיות ישירות ללקוח הפרטי, בתוספת מרווח מהמחיר שהם רכשו את הרכב מהיבואן. בשיטה זו, הלקוח הפרטי זוכה בסופו של דבר לרכב במחיר אטרקטיבי ונהנה מכוח הקנייה העצום של חברת הליסינג הגדולה.

אם עד היום חשבת שהדרך לדיל משתלם אצל היבואן הוא רק אם יש לך חבר טוב שמכיר משהו שעובד אצל היבואן, אם אתה במקרה חבר ילדות של מנהל אולם התצוגה או שאתה מומחה במו"מ - כדאי לדעת שבאף דרך, גם אם אתה בן הדוד של היבואן עצמו, תתקשה להשיג מחיר טוב מזה שחברות הליסינג משלמות. בסופו של דבר, על אותו רכב, אותו דגם ואותו מספר שלדה - הלקוח הפרטי ישלם ליבואן לדוגמא: 160,000 ש"ח - ואילו חברות הליסינג תשלם הרבה פחות!

תת הענף המוכר כ"יד ראשונה 0 ק"מ" החל כיוזמה סודית של חברות הליסינג, אך גם כיום, כאשר התחום צמח במהירות, מרבית החברות הליסינג הגדולות מעדיפות לקיים את המכירות "מתחת לרדאר" כדי שלא להכעיס את היבואנים, מנגד, כבר מיתנו את ההתנגדות שלהם לשיטה - משום שהבינו שזו הדרך בה ימכרו יותר.

בסופו של דבר, מצד הלקוחות ישנו ביקוש משמעותי לרכישת רכב יד ראשונה 0 ק"מ בהנחה משמעותית - כאשר גם בשוק מכוניות יד שנייה זוכים הרכבים הללו לפופולאריות, משום שמצד אחד הם נהנים מירידת הערך של היד הראשונה (שהייתה חברת הליסינג) בעוד היד השנייה (של הלקוח שרכש את הרכב מהניילונים)היא חדשה לחלוטין.

הנסיון עושה את ההבדל

ביגליס, חברת הליסינג המובילה במגזר החרדי, הייתה אחת החברות הראשונות בישראל שמכרה רכבים בשיטת "יד ראשונה 0 ק"מ". כבר בשנת 2011, הרבה לפני שהשיטה הפכה לרוחת בענף הרכב הישראלי, הציעה ביגליס מכוניות בשיטה זו וזכתה להצלחה רבה.

המומחיות והוותק של ביג ליס בעסקאות הללו הקנו לה כמובן גם מוניטין רב מול היבואנית, כך שלקוח של ביגליס יכול להינות משירות ייחודי ויוצא דופן.

בביגליס תקבלו אותה חווית קנייה כמו אצל היבואן, ותוכלו לנסות כמעט כל דגם שתרצו ולקבלו כל השנה במחירים הטובים ביותר. ברכישת רכב בביגליס תהנה מעד 100% מימון בתשלום חודשי קבוע ובהתאמה אישית עם טרייד-אין אטרקטיבי, הטבות באבזור, ביטוחים, אחריות כפולה, ועוד.

בביגליס תוכלו למצוא כל דגם שתרצו, פרטי או מסחרי, קטן או משפחתי, היברידי או בעל מנוע רגיל, והמומחים של ביגליס יתאימו עבורכם את הרכב המושלם מכל הבחינות - נוחות, אבזור, צריכת דלק, וחיסכון וכמובן ביצועי מנוע איכותי כפי שאתם צריכים.

אז אם אתה מעוניין לרכוש רכב חדש, בוא למומחה המוביל בארץ במכירת רכבי "יד ראשונה 0 ק"מ" ותהנה מחסכון של עשרות אלפי ש"ח ברכיבת הרכב החדש שלך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר