צפו בקרב המוחות

החרדי שקצר הישג נדיר מול אלוף העולם בשחמט

כך הכניע שחקן השח החרדי את אלוף העולם בתחום: "במשך המשחק כיוונתי והתפללתי שיתאהב שמו יתברך", מתאר ערן הוכברג לכיכר השבת: "ה' עצם לו את העיניים" • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המשחק - ורגע הצעת התיקו (באדיבות המצלם)

ערן הוכברג, חסיד ברסלב שמתמחה מזה שנים בהישגים כבירים במשחקי שחמט, רשם אמש (רביעי) הישג נדיר, כשהישג תיקו במשחק מול אלוף העולם ל-2017 וישוואנתן אנאנד.

הוכבר, שהיה אלוף ישראל בשחמט עד גיל 14 - בגיל 12 וחצי! - והגיע למקום החמישי כבר בגיל 15, פרש מעולם המשחק עוד לפני שחזר בתשובה בעת שהיה בן 18.5.

החרדי המוכשר הזה מתאר ל"כיכר השבת": "הוזמנתי לתחרות אתמול בהמלצת ידיד בשם בוריס אלתרמן. חששתי להגיע, ורק ברגע האחרון הסכמתי. לא האמנתי שיש לי סיכוי, אבל קיויתי שיתחבב שם שמים על ידי".

"ההופעה שלי הייתה מאוד חריגה", הוא מוסיף ומפרט: "במשך המשחק כל הזמן כיוונתי והתפללתי שיתאהב שמו יתברך, ואכן הבורא יתברך עצם את עיניו של אחד הפנומנים הגדולים בהיסטוריית השח - שנכון להיום הוא אחד מחמשת הטובים בעולם ועד לפני שנה שלט למעלה מעשור בעולם זה - וכך הצלחתי לסיים בתיקו".

לגבי מהלך המשחק המותח, מסביר הוכברג: "אנאנד שיחק בלבן, וחוסר הידע התיאורטי שלי גרם לי לצאת במצב לא קל מהפתיחה. גם עשיתי טעות במסע 18, ומאז התגוננתי עד מסע 39 - שם הוא לא ראה מהלך שתכננתי, ועשה טעות. לאחר מספר מהלכים הצעתי תיקו, והוא מיד קיבל".

"בסוף ניתחנו ביחד את המשחק, והראיתי לו שקיוויתי לטעות נוספת, שלגביה היה לי מסע מאוד מרשים, והוא ענה לי 'טעות אחת (אצלי) במשחק - זה מספיק'...".

צפו בווידאו

מהלכי המשחק, על כל שלביו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר