"לא יהיה כתב אישום"

דרעי: היה אפשר למנף את פטירת מרן להגדלת כוחה של ש"ס

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייחס להיחלשות מפלגתו בסקרים ומצהיר שש"ס לא תקבל פחות משבעה מנדטים ותוקף: היה אפשר למנף את פטירת מרן להגדלת כוחה של ש"ס, אבל אלי ישי הזיק (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי עם מרן הגר"ע יוסף (צילום: יעקב כהן)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, מתייחס בראיון ל'ישראל היום' למצבה של ש"ס בסקרים מאמין כי לא ירד משבעה מנדטים ומסביר מדוע הסוקרים לא מצליחים לסקור את ש"ס.

לדבריו: "סוקרים מספרים לי שהסקרים היום הם בעיקרם אינטרנטיים. אני יודע מה היה לפני שלוש ארבע שנים, כשקיבלנו שבעה מנדטים אחרי שש"ס לא היתה בשטח ואחרי משבר של פילוג והשמצות. אני רואה מה עשינו בשלוש השנים האחרונות, ואני משוכנע שכל מי שיבוא לקלפי יידע מה עשינו בשבילו".

העיתונאי יהודה שלזינגר שאל: כמה מנדטים תקבלו, להערכתך?

"לא פחות משבעה, ואני משוכנע שנעלה. שבעה לא מספיק לי, השאיפה שלי לגדול. אני לא מתרגש מהסקרים - הם מכניסים יותר מוטיבציה לפעילים, שמבינים שהם נלחמים על הבית שלהם. בכל מקרה, בין 11 מנדטים לשבעה מנדטים אין הבדל משמעותי, מה שחשוב הוא מה שאתה משיג איתם. מה שעשינו בקדנציה האחרונה לא עשינו גם כשהיו לנו 17 מנדטים".

באשר לשאלה לאן הולכים מצביעי ש"ס, הסביר השר דרעי: "פטירתו של הרב עובדיה הייתה מכה. היה אפשר למנף את פטירתו להגדלת הכוח של ש"ס, להפוך למפעל לזכרו, אבל ברגע שיו"ר התנועה שלך (אלי ישי; י"ש) ואחרים, שהיו במשך שנים מזוהים עם מרן, קמו נגד התנועה - זה עשה נזק. הציבור הספרדי המסורתי, שהלך אחרי ש"ס בגלל המסורת, בגלל החזרת העטרה ליושנה, ראה את המחלוקת וההשמצות וחזר לליכוד או הלך לכחלון. אנחנו עובדים קשה כדי להחזיר אותם".

על חקירתו במשטרה אמר: "אני משוכנע שזה ייגמר בטוב, בלי שום דבר. אם לא הייתי משוכנע בזה, לא הייתי מחזיק מעמד. אני יודע את האמת, אני יודע את השאלות ואת התשובות. אני לא פנטזיונר ולא הזוי. אני יודע שבסוף הכל יסתדר", יו"ר ש"ס הצהיר כי לא יהיה נגדו כתב אישום.

השר דרעי הפתיע כשהתבטא כי טעה בקמפיין 99 כשיצא נגד המשטרה והפרקליטות שהגישו נגדו כתב אישום: "ה לא העניין, לא מדובר בטקטיקה. זו החלטה איך אתה מתנהג. כמעט לא ישבתי עם העו"ד שלי בשנתיים האחרונות. לא התראיינתי על זה ולא עשיתי שום קמפיין. לא חזרתי לפוליטיקה שוב כדי לעסוק בזה, חזרתי כדי לעבוד. בפעם שעברה הייתי צעיר וחסר ניסיון. בהסתכלות לאחור, הייתי מתנהג אחרת. כל הקמפיין והשמירה על זכות השתיקה היו טעות. אם אתה רוצה לתפקד כאיש ציבור, אתה צריך לבחור אחד מהשניים - או שאתה נלחם כל היום או שאתה מתפקד כשר".

דרעי נשאל מתי להערכתו מדינת ישראל הולכת לבחירות: "אחרי שנעבור את 12 במאי (אז יחליט טראמפ אם לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן; י"ש) ואת 14 במאי (יום העברת השגרירות האמריקנית לירושלים; י"ש), נצטרך להתמודד עם הגיוס, הגיור, פסקת ההתגברות וחוק הלאום. אז יחליטו אם מוצאים פתרונות ועוברים למושב החורף, או שבסוף המושב הזה יחליטו על תאריך מוסכם אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר