צפו בקטע

תיעוד מלחיץ: כמעט תאונת מטוס ענקית

מטוס קנדי כמעט התרסק לתוך ארבעה מטוסים מלאי דלק, בשנייה האחרונה הוא התעשת ונסק שוב כשהוא עובר מטר אחד בלבד מעל זנב המטוס שחיכה לתורו להמריא (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הרשויות בארה"ב)

הרשויות בארצות הברית פרסמו אתמול (חמישי) צילומי אבטחה מנמל התעופה בסן פרנסיסקו שבהם מתועד האירוע החמור שאירע בשנה שעברה, ושבו ביטל מטוס "אייר קנדה" נחיתה ברגע האחרון וכך נמנע אסון ענקי של התרסקות כמה מטוסים.

באירוע בחודש יולי התבלבל הטייס הקנדי וכיוון את מטוסו למסלול שאינו המסלול שבו הורו לו אנשי מגדל הפיקוח לנחות. ברגע האחרון בוטלה נחיתתו במסלול, שבו ניצבו ארבעה מטוסים מלאי דלק - ונוסעים שהמתינו לתורם להמריא.

בצילומים נראה המטוס של אייר קנדה נמנע ברגע האחרון מהשלמת הנחיתה ונוסק במהרה. קרוב לו במיוחד מטוס "יונייטד איירליינס", שעמד ראשון על המסלול. על פי הדיווח ב-ynet, בחקירת האירוע התברר כי מטוס האיירבוס של אייר קנדה הספיק בהמריאו מחדש להגיע לגובה 18 מטרים בלבד מעל הקרקע, כשגובה זנבו של מטוס הבואינג של יונייטד איירליינס שניצב על המסלול באותו הרגע 17 מטרים בלבד.

החוקרים גילו, כי הטייס במטוס "יונייטד איירליינס" זיהה את המטוס הקנדי מתקרב לכיוונו בצורה מסוכנת, ולכן מיהר לפנות למגדל הפיקוח ושאל "לאן הבחור הזה הולך?". הפקח במגדל התעשת במהירות, פקד על הטייס הקנדי לבטל את הנחיתה ומנע את האסון הכבד שיכל להיגרם מהתרסקות 5 מטוסים עמוסי נוסעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר