נאום ה"בום בום"

הצרפתים זועמים על הנשיא דונלד טראמפ

לאחר שהאשים את צרפת שיכלה למנוע את פיגועי הטרור בפריז לו היה לאזרחים נשק ותיאר את הפיגועים כ"בום! בוא הנה", הצרפתים זועמים על הנשיא האמריקני (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך יוטיוב)

הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, הצליח להרגיז בנאום שנשא בסוף השבוע את הצרפתים, כשטען כי לו היו לאזרחים הצרפתים רובים הם היו יכולים למנוע בקלות את מתקפות הטרור הגדולות שהיו בפריז ב-2015

שר החוץ הצרפתי,ז'אן-איב לה דריאן, הגיב הלילה (מוצ"ש) ואמר "הפצה חופשית של נשק בחברה לא מהווה מכשול בפני מתקפות טרור אלא להיפך זה יכול להקל על סוג כזה של אירוע". הוא הוסיף: "כל מדינה מחליטה בחופשיות על החוקים שלה לגבי נשיאת נשק, כמו בתחומים אחרים. צרפת גאה להיות מדינה שבה רכישת נשק ונשיאתו מוסדרות בקפידה".

בנאום שנשא טראמפ לפני יומיים בוועידת איגוד הרובאים האמריקני (NRA) הוא אמר: "לצרפת יש את חוקי הנשק הכי נוקשים בעולם. לאף אחד אין רובים בפריז, לאף אחד. וכולנו זוכרים שיותר מ-130 בני אדם נהרגו ומספר עצום נוסף של פצועים", התייחס טראמפ למתקפת הטרור בפריז ב-2015.

"הם נהרגו באכזריות על ידי קבוצה קטנה של טרוריסטים שהיו להם רובים והם לקחו את הזמן וירו בהם למוות אחד אחרי השני. בום! בוא הנה, בום! בוא הנה, בום!" אמר טראמפ וסימן בידיו ירי של רובה. טראמפ המשיך: "אבל אם רק לעובד אחד או לקוח אחד או רק אם אדם אחד בחדר הזה היה שם עם אקדח שמכוון לכיוון ההפוך, הטרוריסטים היו נמלטים או נורים".

משרד החוץ הצרפתי זעם על הדברים קרא לכבד את זכר הנספים. "צרפת מביעה את מורת רוחה על הערותיו של טראמפ בנוגע לפיגועים ב-13 בנובמבר 2015 בפריז ומבקשת שזכר הקורבנות יכובד", נכתב בהודעת המשרד.

הנשיא הצרפתי דאז, פרנסואה הולנד, הגיב אף הוא ואמר כי דבריו של טראמפ הם "מבישים". לדבריו, נאומו של טראמפ "אמר הרבה בנוגע למה שהוא חושב על צרפת וערכיה". גם מנואל ואלס, ראש הממשלה ב-2015, צייץ בתגובה: "מגונה וכושל. מה עוד אני יכול להגיד?".

כזכור, ב-13 בנובמבר 2015 נהרגו 130 בני אדם במתקפת טרור בפריז. המחבלים החלו בירי ובפיצוץ חגורות נפץ סמוך לבתי קפה בכמה רחובות בבירה הצרפתית. כמו כן, אירעו פיצוצים באצטדיון בעיר במהלך משחק שנכח בו הנשיא הצרפתי דאז פרנסואה הולנד. הפיגוע המרכזי היה כשמחבלים חדרו לתיאטרון בטקלאן. הם החזיקו בצופים בני ערובה וירו לכל עבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר