ה'ג'ירו דאיטליה'

חילול שבת: גפני וליצמן תוקפים; דרעי שותק

חילולי השבת ההמוניים בשל מרוץ האופניים הבינלאומי שהתקיים בימים האחרונים, עברו בשתיקה של המפלגות החרדיות ונבחריהן, כשחלקם מוחים מאוחר מידי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יממה לאחר חילולי השבת ההמונים במסגרת מירוץ האופניים הגדול 'ג’ירו ד’איטליה', חלק ראשי המפלגות החרדיות שותקים. הראשון שהביע עד כה מחאה היה יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שהעלה את הנושא במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה. בלשכות השר אריה דרעי מסרבים להתייחס לנושא.

גם בעיתוני סוף השבוע, כשכל היומונים החרדיים בחרו לתקוף בעמודי השער את חילולי השבת של המירוץ, בביטאון תנועת ש"ס - "הדרך" לא עסקו בנושא כלל.

כאמור, גפני העלה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הסיעות והביע את מחאתו מכך "שהממשלה מימנה את אירוע הספורט הגדול בשבת האחרונה, תוך חילול שבת המוני, מדובר בצעד חמור שגרם לחילול שבת של רבים במימון ודחיפה ממשלתית".

לדברי גפני: "על הממשלה לתת את הדעת למנוע אירועים כאלו ביום השבת ולשמר את קדושת השבת במרחב הציבורי".

מסביבתו של סגן שר הבריאות נמסר, כי ח״כ יעקב ליצמן, מחה נגד חילולי השבת במסגרת המירוץ ואף פנה לגורמים המוסמכים בכתב ובעל פה טרם האירוע.

לדברי ליצמן: "מדובר בחילול שבת מיותר שיש למחות נגדו ולפעול למניעתו בעתיד. סיעות יהדות התורה וש"ס יגבשו עמדתן ודרכי פעולתן בנושא". באופן תמוה בחר ליצמן לדברר גם את סיעת ש"ס בנושא אל מול שתיקתו של דרעי.

בתוך כך, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס החליט, כי נושא חילול השבת יעמוד בראש סדר היום בישיבת הסיעה שתתקיים מחר כנסת.

כאמור, גם במשכן הכנסת נדהמו לגלות את שתיקת החרדים על חילול שבת כה המוני בחסות הממשלה. חבר כנסת חרדי אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בפספוס, זה חמק לנו, לא היינו מודעים לנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר