גרסת אנשי הקהילה

המעצרים בבית שמש: הלשנה נקמנית של אישים חרדים?

גל המעצרים בבית שמש בחשד לשחיתות, הדליקה את האווירה הנפיצה גם כך ברחוב הליטאי בעיר • "כיכר השבת" עם כל הפרטים שניתן לפרסם על הרקע לפרשה שמסעירה את הקהילה (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באייר תשע"ח | 06.05.18
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מאז שעות הבוקר המוקדמות, מאז שנודע היום (ראשון) על גל המעצרים שביצעה המשטרה בקהילה החרדית בבית שמש, בו נעצרו בכירים פוליטיים לצד עסקנים, יזמים ומתווכי נדל"ן, נמצאים ראשי ועסקני הקהילה במתח רב.

• ראש העיר משה אבוטבול: "אני בטוח בניקיון כפיהם"

• דרמה בבית שמש: עשרה עצורים חרדים בפשיטה לילית

בדיון שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון נעתר השופט גיא אבנון להאריך את מעצרו של הדמות הבכירה בפרשה, יו"ר וועדת תכנון ובניה משה מונטג, בחמישה ימים.

בשיחות שערך 'כיכר השבת' עם אנשי הקהילה נטען, כי קיים מרחק רב בין המעצרים הראוותניים לבין חומרת המעשים, דבר שניתן יהיה להוכיח כמובן רק לאחר הגשת כתב אישום - אם יהיה כזה.

לדברי בכיר בקהילה החרדית, העובדה כי רגע לפני תחילת הדיון בהארכת מעצרם של תשעה מהחשודים, שחרר שופט בית המשפט בראשון לציון גיא אבנון את העצור העשירי, בהסכמה, "מלמדת יותר מכל על מעצר מהיר וראוותני ללא שום תוכן, שיסתיים בלא כלום. הבוקר, אחרי שראינו מי הם העצורים, כולנו היינו בפחד, אבל בהמשך ראינו שנעצרו אנשים שאין להם קשר לנושא, ולא בקיאים כלל בנושאי תכנון ובניה".

פרקליטו של העצור, עו"ד עקיבא ברילנט, הגיב לאחר שחרור מרשו: "אין לו שום קשר להאשמות שהוטחו בו, ואין בכלל פרשיה. הכל רכילות זולה ומרשעת".

ולעצם הפרשה: מעצר הבכירים, חמישה חודשים לפני הבחירות לעירייה, עורר תמיהה רבה בקרב גורמים חרדים. "האם ישנו סיכוי חלילה שדווקא גורמים חרדים מתוך המחנה הליטאי הלשינו למשטרה?!", הרהרו בקול כמה מהם.

מבנה המריבה (צילום: כיכר השבת)

המבנה העומד בעין הסערה שוכן בקריה החרדית בבית שמש, נמצא בהליכי בניה מתקדמים ושוכן על שטח חום (ציבורי) אותו רכש יזם מכר מחסידות סאטמר. הענין הוא, שבשטח מסוג זה, מתיר החוק לבנות רק עבור ייעוד ציבורי ולא פרטי.

בכירים בקהילה החרדית-ליטאית האשימו מזה זמן, כי זהו ניסיון של 'פילנתרופ' מסאטמר לייבא מאות חסידים לשכונה, וכך להשתלט עליה, זאת בניגוד גמור לדעתם של רבני המקום. וכך התנהל מאבק מתמשך בין חלקים בקהילה הליטאית המקומית, לבכירים בעירייה - ליטאים אף הם - שפעלו למען ההקצאה כפי שרוצה היזם.

בתום חודשיים של חקירות, החליטה המשטרה לערוך מעצר לילי ראוותני של 10 אנשים, אף שלפני כשנה פורסם דו"ח של מבקר המדינה שאישר כי היתרי הבנייה במתחם נעשו לפי התכניות בהיתר ועל פי החוק.

לדברי גורם בקהילה, "אין לנו ספק שהמעצרים מגיעים הבוקר לאחר שזרוע חרדית ארוכה ערבבה גורמים משטרתיים במטרה 'לעשות סדר' בשכונה. אני מקווה מאוד להתבדות ולגלות שהכל עורבא פרח, וכי אין קשר לאנשים חרדים שמסרו לשלטונות בגלל מניעים פוליטיים אישיים".

מעבר לכך, הוא אומר, "למחצית מהנעצרים אין קשר לסיפור, והם נעצרו על בסיס של הלשנה רחבה למשטרה - שבהמשך תבין את הטעות שעשתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר