מאות אלפי שקלים

אישום: סחטו באיומים חקלאים באזור הצפון

כתב אישום הוגש נגד שני תושבי הצפון לאחר שסחטו חקלאים באמצעות שיחות טלפון ודרשו מהם מאות אלפי שקלים כ"דמי שמירה". הסוחטים אף איימו על קורבנותיהם (חדשות משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משטרת ישראל עצרה שני חשודים (42 38) שניהם תושבי שיבלי אום אל גאנם בגין איומים על שני חקלאים, בפגיעות בהם, וברכושם, באמצעות שיחות טלפון רבות במטרה לסחוט מהם סכום כסף רב.

בתאריך 13.4.18 התקשר חקלאי לקצין משטרה וסיפר לו כי לפני זמן קצר קיבל שיחת טלפון מגבר שהציג את עצמו בשם "אמיר מטובא" ודרש ממנו 150,000 ₪ כביכול עבור שירותי שמירה על המטעים שלו במשך שנה. כאשר הוא השיב לגבר בטלפון כי איש לא סיפק לו שירותי שמירה במהלך השנה האחרונה וכי אינו חייב כסף לאיש או אז איים עליו הגבר "אמיר מטובא" כי אם לא ישלם לו או אם יערב משטרה יהיה לו הרבה בלאגן: " שלא תערב משטרה דיר באלק, אחרת יהיה לך הרבה בלאגן ".

עם קבלת התלונה שוטרי משטרת ישראל פתחו בחקירה והנחו את החקלאי כיצד להתנהל בשיחות הטלפון עם המאיים.

במסגרת החקירה החוקרים גילו כי באותו היום (13.4.18) חקלאי נוסף הגיש תלונה בתחנת משטרת טבריה על סחיטה באיומים לפיה "אמיר מטובא" התקשר אליו ודרש ממנו באיומים 60,000 ₪ עבור שירותי שמירה שכלל לא היו.

חוקרי משטרת ישראל ביצעו פעילות סמויה לאיתור הגבר המאיים "אמיר מטובא" כאשר במקביל לחקירה בתאריך 17.4.18 המאיים שוב יצר קשר עם החקלאי הראשון וקבע לפגוש אותו בצומת גולני עם כל הסכום הנדרש בסך 150,000 ₪ ולאחר דין ודברים הסכים המאיים להסתפק רק ב-100,000 ₪.

עד למפגש, הגבר המאיים התקשר אל החקלאי מספר רב של פעמים ואיים עליו כי הם יודעים עליו הכל ואף פירט בשיחה את הרכוש שלו: "מטעי שקדים, רפת, מתבן, טרקטורים" והוסיף ואמר כ הוא יודע שיש לו בן. הגבר סיים את השיחה: "המדינה לא תעזור לך ואם לא תשלם את הכסף אני אראה לך מה זה" בשיחה נוספת אמר הגבר המאיים לחקלאי: "אם לא תשלם את הכסף או תערב משטרה אתה תיכנס לכוון שאין ממנו יציאה. גם המשטרה לא תעזור לך וזה רק יחמיר את המצב ורק אם תשלם יהיה לך ראש שקט".

במסגרת החקירה בשילוב אמצעים טכנולגים בתאריך 17.4.18 בלשי המשטרה שביצעו מארב בסמוך לכפר טורעאן במטרה לאתר את הרכב של הגבר שניסה לסחוט את החקלאיים, עצרו את הרכב שהיה בדרכו לנקודת המפגש בצומת גולני לקבל את הדמי סחיטה.

ברכב ישבו שני הנאשמים עומר מוקטראן בן 42 ומחמוד שיבלי בן 38.

מחקירה מקצועית אינטנסיבית תוך הפעלת כוחות משטרה רבים ואמצעים טכנולוגים מתקדמים ובליווי פרקליטות מחוז צפון עלה כי: הנאשם עומר אשר הכיר את החקלאים במסגרת עבודתו אצלם בעבר החליט לסחוט אותם יחד עם הנאשם מחמוד. הנאשמים, כדי שלא יאתרו אותם הצטיידו בטלפונים ניידים לפעילותם הפלילית ובאמצעותם סחטו את הקורבנות.

עם מעצרם של הנאשמים ניסו השניים לשבש ראיות להעלים את הסים למסור עדות שקר והיום לאחר שחוקרי המשטרה הצליחו לגבש תשתית ראיתית בגין סחיטה באיומים כנגד הנאשמים פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים בבית משפט השלום בנצרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר