היערכות מוניציפאלית

בצל תחושת האפלייה: ראשי "דגל" מתכנסים בירושלים

ראשי הקהילות הליטאיות ורבני "דגל התורה" בירושלים ייפגשו היום עם חברי הכנסת של המפלגה וידונו בשורות נושאים. עם זאת, לא בטוח שתחושת האפלייה בייצוג תעלה לדיון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קמפיין הבחירות הקודם של יהדות התורה בירושלים. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בירושלים צפויים להתכנס הערב (ראשון) ראשי הקהילות הליטאיות ורבני "דגל התורה" בירושלים לכינוס מיוחד בהשתתפות חברי הכנסת של התנועה. הכינוס, בראשו יעמדו הגאונים רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון ורבי ברוך סולוביצ'יק, יעמוד תחת הרצון להוכיח "מפגן כוח" של הסיעה הליטאית בירושלים.

בכינוס צפוי לשאת דברים גם יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, שיתייחס לנושאים המונציפאלים בעיר. מטרת הכינוס הינה בעיקר להתלכד לקראת המערכה הקרובה - הבחירות המוניציפאליות בתחילת החורף הבא.

לדברי ראשי איגוד בני הקהילות בעיר, "הציבור הליטאי גדל והתפתח ויש לכנס ולגבש את הציבור תחת קורת גג אחת". במהלך הכינוס, יעלו נציגי הקהילות והרבנים את הצרכים והדרישות, אותם יציגו בפני המתמודדים הפוטנציאליים לראשות העיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי למרות העובדה שבשטח של דגל התורה שורר מרמור וכעס על יחסי הכוחות מול סיעת אגודת ישראל ברשימה המשותפת כיום, מה שעסקני דגל אף מכנים "אפליה לרעה", לא בטוח שתהיה לכך התייחסות בכינוס, שכן הצדדים מנסים לפעול בתיאום מול הסיעה החסידית לשיפור המצב.

לדברי העסקנים, "לא ייתכן שמתוך 8 נציגי יהדות התורה יהיו 5 נציגי אגודת ישראל ורק 3 נציגי דגל התורה. אנחנו הציבור הליטאי כיום הרוב בעיר בקרב המגזר החרדי ומגיע לנו ייצוג הולם ברשימה. הגיע הזמן לתקן את המצב אחת ולתמיד ולתת לנו כפי המגיע לנו לפי גודלנו האמיתי".

"היו שאף הציעו לרוץ בנפרד, כמובן בכפוף להחלטת גדולי ישראל, אולם עדיין אנחנו מקווים שהדבר ייצלח בהידברות בריאה ובשיתוף פעולה ושבאגודת ישראל יבינו כי לטובת כלל היהדות החרדית יש לשנות את המצב ללא מאבקים מיותרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר