פרשת הולילנד של בית שמש

היזם החרדי החשוד בשחיתות והקשר שלו לדונלד טראמפ

ברזומה של לייבל וולדמן, איש העסקים החסידי שמככב במרכז פרשת השחיתות בבית שמש, נמצאת שותפות קצרת טווח עם דונלד טראמפ, שהתפרקה בגלל הסתבכות פלילית. פרופיל החשוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ ברח מהעסק שלו. בקטן: לייב וולדמן, החשוד מפרשת בית שמש (צילום: שאטרסטוק וכיכר השבת)

זה החשוד המרכזי: הסערה בציבור החרדי בעקבות מעצרם של בכירים בעיריית בית שמש בחשד למתן ולקיחת שוחד מסרבת להירגע. במרכז פרשת "הולילנד של בית שמש" עומד פרוייקט בנייה של חסידות סאטמר, שהולך ונבנה בעיצומם של ימים אלו בלב השכונה הליטאית "נחלה ומנוחה" בבית שמש.

החשוד המרכזי במתן השוחד על פי המשטרה הינו יזם הבנייה לייב (לייבל) וולדמן. יהודי חסידי בן 70 המתגורר בשכונת רחביה בירושלים.

לפני שנתיים פורסם בתקשורת המקומית בבית שמש כי נקנה שטח ענק לבניית דירות בבית שמש על ידי חסידי סאטמר, בברכתו של האדמו"ר. השטח הוכרז כשיכון "קרית יואל" בעיר, לזכרו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' זצ"ל. עוד נכתב כי "בחסידות סאטמר בארץ נרשמה מצוקת דיור בשנים האחרונות, וזוגות צעירים לא קנו דירות עקב מחסור".

עיריית בית שמש. שורת בכירים בחקירה (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)
המבנה שבנוגע אליו נפתחה החקירה (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)

"מדובר בשטח בבית שמש שעליו ייבנו 100 דירות בגודל של כ-110 מטר רבוע, והן תימכרנה רק ב-700 אלף ש"ח ליחידה, ותהיה אפשרות אפילו שמדובר בדירות בדמי מפתח" פורסם באותם ימים בתקשורת המקומית. "על הבשורה החדשה הודיע הנגיד ר' זלמן לייב ולדמן, בהילולא של הרבי מסאטמר זצ"ל בבית שמש, ואף סיפר כי יש כבר אישורי בניה לשיכון החדש".

ברזומה של היזם החסידי, נמצאים פרויקטים בתחום הבנייה בחו"ל, הסתבכות פלילית ושותפות קצרת טווח עם מי שמכהן כיום כנשיא ארה"ב - ובאותם ימים איש העסקים דונלד טראמפ.

טראמפ ברח מעסקה איתו

ולדמן, כאמור, היה שותף של נשיא ארה"ב המכהן דונלד טראמפ, שנמלט מהעיסקה לאחר שהתברר לו כי וולדמן מבוקש להסגרה בארה"ב. וולדמן היה אמור לרצות עונש מאסר בכלא האמריקאי בשנת 1995 בעבירות צווארון לבן, אולם הצליח לעבור לקנדה.

העיתון גלובס דיווח כי בסוף שנת 2001 יזם וולדמן בניית מגדל דירות יוקרתי בשם רזידאנס, מבנה בן 320 דירות בטורנטו, מול אגם אונטוריו. ב-14 בדצמבר 2001 השיק וולדמן את הפרויקט הגרנדיוזי בשש ערים בעולם. האירוע בישראל התקיים במלון דן אכדיה בהרצליה, כאשר על הרוכשים בישראל נמנו אצולת אנשי העסקים.

הפגישה של ח"כ משה גפני ולייבל וולדמן שנחשפה בכיכר השבת (צילום: כיכר השבת)

בקהל נכחו אשת העסקים גליה אלבין ושותפה האדריכל דן מידד והם הציעו למשקיעים לרכוש במגדל דירות יוקרה. יוסי וולדמן, בנו של לייב, ייצג את אביו באירוע, וסיפר כי טראמפ שותף בו - מה שסייע לשכנע רבים מהקונים. אלבין סיפרה שרכשה שתי דירות ב-870 אלף דולר, ומידד קנה דירת שני חדרים ב-300 אלף דולרים.

למרבה האירוניה, מרבית המשקיעים הפסידו את כספם - למעט טראמפ שעזב בזמן. על פי הדיווח בעיתון "טורנטו סטאר", כאשר היזם הוסגר לארה"ב, החלה הידרדרות עצומה בפרויקט, והרוכשים הפסידו מליוני דולרים. טראמפ עצמו הרוויח מליוני דולרים מדמי ניהול וממכירת ההשקעות שלו במגדל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר