לאור התוצאות בבחירות

חסן נסראללה חוגג ומאיים על ישראל: "אין לנו זמן לבזבז"

מזכ"ל ארגון הטרור השיעי 'חיזבאללה', חגג את התוצאות הלא רשמיות של הבחירות לפרלמנט הלבנוני, בהן גדל כוחו של מחנה חיזבאללה משמעותית עם יותר ממחצית המושבים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית)

איראן וחיזבאללה חוגגות את תוצאות הבחירות בלבנון. ארגון הטרור השיעי הגיע להישגים טובים בבחירות שנערכו לפרלמנט. על פי התוצאות הלא רשמיות, חיזבאללה ובני בריתו זכו ביותר ממחצית המושבים. "המטרות שלנו הושגו", אמר חסן נסראללה.

בנאומו התייחס גם למתיחות בין ישראל לאיראן. "אני עוקב אחרי דברי ההנהגה הישראלית, שומע את האיומים שלה, ורואה את מה שקורה עם איראן ואת הדבר הגדול שקורה בעזה. אין לדעת לאן זה יתפתח ואין לנו זמן לבזבז", אמר נסראללה.

על ההישג של חיזבאללה ותומכיו בבחירות אמר מזכ"ל ארגון הטרור, כי "מה שציפינו לו לפני הבחירות התקיים. יש ניצחון פוליטי חדש של גוש ההתנגדות". הוא הודה למנגנוני הביטחון שהצליחו שההצבעה בבחירות - הראשונות בלבנון מזה תשע שנים -תסתיים בתוך יום אחד בלבד.

נסראללה אמר כי הדרך של "הצבא, ההתנגדות והעם היא עדיין הדרך היחידה להגן על לבנון". הוא שיבח את תושבי דרום לבנון על "העמידה האיתנה" מול ישראל – והאשים אותה בסיוע למורדים בסוריה, שכולל מסירת נשק וסיוע אווירי. בסוף נאומו דיבר נסראללה על חשיבותה של האחדות בין העדות השונות בלבנון.

סוכנות הידיעות רויטרס, דיווחה, שהתוצאות הראשוניות מראות שחיזבאללה ובני בריתו זכו בלפחות 67 מ-128 המושבים בפרלמנט. מספר המושבים של חיזבאללה בפרלמנט הקרוב נותר כשהיה – בסביבות 13 חברים - אך בעלי בריתו של ארגון הטרור השיעי הגיעו להישגים מרשימים.

ראש הממשלה סעד אל-חרירי אמר אחר הצהריים שמפלגתו, "אל-מוסתקבל", זכתה ב-21 מושבים – לעומת 33 בבחירות הקודמות. אל-חרירי עדיין צפוי לעמוד בראשות הממשלה בשל העובדה שראש הממשלה בלבנון חייב להשתייך לזרם הסוני. "אני מושיט את ידי לכל לבנוני שרוצה להשתתף בחיזוק היציבות הפוליטית, ולשפר את חייהם של כל הלבנונים", אמר אל-חרירי.

בעיתון אל-אחבאר, שמזוהה עם חיזבאללה, אמרו שתוצאות הבחירות הן "מכה" עבור אל-חרירי שלא יוכל לעשות דבר בלי אישור חיזבאללה. גם בתקשורת האיראנית חגגו את המפלה של אל-חרירי. בסוכנות הידיעות "טסנים" כתבו: "תוצאות הבחירות הלבנוניות שמות קץ למונופול של חרירי על הסונים".


מנתונים רשמיים בלבנון עולה שאחוז ההצבעה בבחירות היה נמוך ועמד על 49.2%. כמחצית מהבוחרים לא הגיעו לקלפיות למרות שהבחירות אתמול היו הראשונות בלבנון מזה תשע שנים. הבחירות בארץ הארזים היו קרב ישיר בין מחנהו של ראש הממשלה אל-חרירי, בן טיפוחיה של סעודיה, לבין המחנה של חיזבאללה - בן ברית של איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר