אכזבה קלה בירושלים

הבית הלבן הודיע: טראמפ לא יגיע לפתיחת השגרירות בי-ם

לקראת האירוע החגיגי, יום לאחר יום ירושלים, פרסם הבית הלבן את רשימת המגיעים במשלחת המכובדת ביניהם בתו של הנשיא איוונקה ובעלה ג'ראד קושנר כמו גם שר האוצר האמריקאי (מדיני)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הבית הלבן פרסם הערב (שני) את שמות חברי המשלחת שיגיעו לחגיגות פתיחת השגרירות בירושלים ביום שני הבא- יום לאחר יום ירושלים. הנשיא דונלד טראמפ אינו נמנה עמם למרות שרמז בעבר כי ייתכן ויגיע לטקס.

מי שכן יגיעו לטקס העברת השגרירות האמריקנית לירושלים הם בתו איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין שיעמוד בראש המשלחת, סגן מזכיר המדינה ג'ון סוליבאן, השליח ג'ייסון גרינבלט, מושל פלורידה ריק סקוט ויו"ר תת ועדת הקצבות חוץ בסנאט לינדסי גראהם.

כמו כן, תגיע משלחת של שמונה חברי קונגרס שבראשה יעמוד יו"ר תת ועדת מוכנות בוועדה לשירותים מזויינים, ג'ו ווילסון. עוד תגיע משלחת גדולה של מנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב, הקהילה הנוצרית, שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר ועוד.

בטקס הפתיחה ישתתפו כ-1,000 בני אדם, והמשלחת האמריקנית תמנה כ-300 איש. נציגי ישראל שישתתפו באירוע יהיו חברי הממשלה, נשיאת בית המשפט העליון, יו"ר הכנסת, מבקר המדינה, הרבנים הראשיים, ראשי העדות ויו"ר האופוזיציה. חברי כנסת לא יוזמנו לטקס החגיגי. הטקס צפוי לכלול שניים או שלושה נאומים שאותם יישאו בוודאות ראש הממשלה נתניהו והבכיר במשלחת האמריקאית - שר האוצר מנוצ'ין.

משטרת ישראל נערכת לאירוע בכוחות מתוגברים. מאות שוטרים יתפרסו ברחובות הבירה - ובעיקר בשכונת ארנונה שבה שוכנת הקונסוליה שמהשבוע הבא תשמש כשגרירות ארה"ב בבירת ישראל. בשבועות האחרונים התקיימו הערכות מצב שבהן הועבר המסר כי מדובר באירוע שעלול להיות נפיץ, בייחוד לאור הצמידות ליום ירושלים, מעבר השגרירות ולמחרת יום הנכבה. מלבד אבטחת המשטרה, המשלחת האמריקנית תגיע עם אבטחה צמודה משלה, ומשטרת מחוז ירושלים תספק אבטחה עוטפת.

במסגרת ההכנות, כחלק מהתנאים והדרישה הביטחונית של ארה"ב למעבר מקונסוליה לשגרירות, נבנה כביש מילוט והוצבה גדר חדשה על גבי החומה הנוכחית לצורך הגבהתה. כמו כן, חודשו עמודי התאורה המובילים למקום וכמובן הומר שלט הרחוב מקונסוליה לשגרירות בטקס צנוע כשראש העיר ברקת מתכבד בתליית השלט החדש.

השלט החדש, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נכון ליום מעבר השגרירות, השינוי שבוצע במבנה הקונסוליה הוא רק תוספת של שני חדרים שאליהם יעברו השגריר והמזכירה שלו. עד סוף השנה עתיד לקום מבנה בתוך שטח הקונסוליה ולשם יועברו מחלקות מהשגרירות בתל אביב. בטווח הרחוק עתידה להיבנות השגרירות המלאה, אם כי לא ברור עדיין מתי והיכן.

למרות המעבר הרשמי, בפועל ברמת השירות, מעבר השגרירות לבירה לא ישנה דבר עבור אזרחי ישראל, שימשיכו להנפיק את הוויזות בתל אביב זאת במידה ואכן לא תתקבל בקרוב ההחלטה לפתור את אזרחי ישראל מהצורך בקבלת ויזה כדי להיכנס לארה"ב.

מוקדם יותר דווח שנשיא פרגוואי הורסיו קארטס צפוי להגיע לישראל עד סוף מאי כדי לחנוך את שגרירות מדינתו בירושלים ובכך יהיה המדינה השלישית שעושה זו אחרי ארה"ב וגואטמלה. כך סוכם בשיחת טלפון בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

קארטס הודיע כבר בסוף החודש שעבר על כוונתו להעביר את שגרירות ארצו לירושלים, עד סוף כהונת ממשלתו ב-15 באוגוסט השנה. קארטס אמר את הדברים בקבלת פנים לכבוד יום העצמאות ה-70 של ישראל שנערכה באסונסיון, בהשתתפות שגריר ישראל בפרגוואי זאב הראל, הנשיא הנבחר של פרגוואי, מרדיו אבדו בניטז, סגן הנשיא הנבחר הוגו ולאסקז, שר החוץ של פרגוואי וצמרת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר