מתיחות בטהרן

טראמפ: מחר אפרסם החלטה בנוגע לאיראן

לטראמפ נמאס לחכות והוא הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי מחר בערב שעון ישראל יודיע מהבית הלבן על החלטתו בנוגע להסכם עם איראן, האם ארה"ב תפרוש ממנו סופית (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לנשיא האמריקאי נמאס כנראה לחכות עד ל-12 במאי תאריך האולטימטום אותו קבע כדי להודיע על החלטתו בנוגע להטלת סנקציות נוספות על איראן ובנוגע לאפשרות שארה"ב תפרוש לחלוטין מהסכם הגרעין. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יודיע על החלטתו בנוגע להסכם הגרעין האיראני מחר (שלישי) בשעה 14:00 (21:00 שעון ישראל) מהבית הלבן.

ההודעה בטוויטר

כזכור, הציב טראמפ אולטימטום לאירופאים כדי לשפר את הסכם הגרעין הקיים, אותו הוא מכנה "גרוע מאד" ולא ארה"ב תפרוש ממנו לחלוטין ותטיל סנקציות על איראן.

הצגת ארכיון הגרעין של בנימין נתניהו בשבוע שעבר הייתה מתואמת עם הנשיא האמריקאי שמיהר לצייץ ולהגיב מיד אחרי כדי להביע את אי שביעות רצונו מההסכם.

מוקדם יותר היום, טראמפ תקף בחשבון הטוויטר שלו את מזכיר המדינה לשעבר, ג'ון קרי, ברקע פגישותיו של האחרון עם שר החוץ האיראני: "ארה"ב לא צריכה את דיפלומטיית הצללים הספק חוקית של קרי בנוגע להסכם הגרוע עם איראן. הוא זה שיצר את הבלגן מלכתחילה".

האיראנים מבחינתם מאיימים כי פרישה אמריקאית מההסכם תחזיר את המצב בו איראן מפתחת פצצה גרעינית וכי יהיה לכך מחיר כבד.

טראמפ הבטיח כבר במהלך קמפיין הבחירות שלו לשנות את הסכם הגרעין או לפרוש ממנו ונראה כי הוא מתכוון לעמוד במילתו כפי שעשה בתחומים נוספים דוגמת העברת השגרירות לירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר