לקראת הבחירות המקומיות

הפיתרון לפיצולים באגו"י: 'ועדת הרבנים'

האם 'שלומי אמונים' ו'אגודת ישראל' יתאחדו בבחירות לרשויות המקומיות? מהמכתב החדש של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל נראה כי אכן ירוצו יחד בערים השונות (חרדים)

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. ארכיון (צילום: אלי סגל)

האם 'שלומי אמונים' ו'אגודת ישראל' יתאחדו בבחירות לרשויות המקומיות? עד כה רבים הטילו ספק בכך. אלא שמכתב של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שנשלח לחברי הכנסת של המפלגה מורה על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

בהודעה עליה הוחלט כבר בחודש אדר האחרון נתנו האדמו"רים אופציה ל"ירידה מהעץ" וכתבו: "במקרה של וויכוח בין הסיעות על הנציגים ברשות המקומית תוקם ועדת רבנים המורכבת מרבני החוגים השייכים לאגודת ישראל
שבאותן רשויות מקומיות. שלאחר שמיעת נציגי הסיעות, תקבע הועדה מי יהיו הנציגים של אגודת ישראל ברשויות המקומיות".

הודעת מועצת גדולי התורה של אגו"י

בעבר נחשפו ב'כיכר השבת' דבריו של סגן השר פרוש לפיהם: "אני לא שולל ריצה משותפת של אגודת ישראל וסיעת כוח בבית שמש". הערכות הן כי במפלגות יעשו הכל על מנת לרוץ במשותף אך חילוקי דעות נפיצים בין הסיעות על המיקום במפלגה עלול לפוצץ את האחדות.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת', כי יעשו המירב על מנת להוביל רשימות מאוחדות. אך דווקא בערים כמו בית שמש וחיפה שם קיימים חילוקי דעות חריפים בין הקהילות השונות, ההיתכנות לפיצוץ הוא גדול.

נראה כי "ועדת הרבנים" שהוזכרה במכתב מועצת גדולי התורה נועדה גם לאפשרות של החלטה חוזרת על פיצול בשל אי הסכמות במו"מ בין הסיעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר