הישג מדיני ישראלי

טראמפ פרש מהסכם הגרעין: 'נטיל סנקציות חמורות ביותר'

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על פרישתו מהסכם הגרעין עם איראן ועל הטלת סנקציות חדשות "שלא היו עד כה" נגד איראן. "הבאתי מסר קריטי לעולם. מה שאני מבטיח - אני מקיים" (מדיני,עולם)

(שאטרסטוק)

בעולם עוקבים במתח אחרי החלטת ארה"ב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הערב (שלישי) על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין על איראן. בנוסף, הוא הודיע על הטלת סנקציות חדשות "שלא היו עד כה" נגד איראן.

"ההסכם איפשר לאיראן להמשיך להעשיר אורניום ובמשך הזמן להגיע לנשק גרעיני. ההסכם הסיר סנקציות מגבילות מאירן. זה אפשר למשטר הטרור האיראני מיליארדי דולרים במזומן, כיום יש לנו הוכחות ודאיות - ישראל פרסמה הוכחות".

טראמפ התייחס למסמכי איראן שנחשפו על ידי המוסד הישראלי ואמר: "המסמכים מראים בפירוש שאיראן עובדת על נשק גרעיני זמן רב. זה לא הביא שלווה. התקציב הצבאי של איראן גדל ב40% מאז ההסכם. המשטר האיראני יכול להגיע לפריצה גרעינית תוך זמן קצר - לפיכך ההסכם לא מקובל".

הודעת טראמפ

"אם אסכים לכך", אמר על ההסכם "בקרוב יהיה מרוץ חימוש במזרח התיכון. לא רק שההסכם לא מעכב את השאיפות האירניות, אלא גם לא מתייחס לפיתוח טילים בליסטיים, ראשי נשק גרעיניים. ולבסוף לא עוצר את אירן. תמיכתה בטרור הפכה להיות חריפה יותר".

"הבהרתי בעבר שאם ההסכם לא יתוקן, ארה"ב לא תהיה צד בהסכם. אנו מאוחדים בהבנתנו את האיום – אסור שיהיה לאירן נשק גרעיני אף פעם. ההסכם האיראני פגום מיסודו. אם לא נעשה שום דבר, אנחנו כבר יודעים מה יקרה. לפיכך אני מכריז היום כי ארה"ב תצא מההסכם האיראני".

טראמפ חתם לאחר נאומו על מזכר נשיאותי שמודיע על סנקציות מחודשיות, "סנקציות ברמה הגבוהה ביותר. כלכליות". לדבריו: "לא נאפשר למשטר האיראני את האופציה לגישה לנשק גרעיני קטלני ביותר על פני כדור הארץ. ארה"ב לא מאיימת איומי סרק. כשאני מבטיח - אני מקיים את הבטתי".

תגובת נתניהו

לקראת הכרזתו של נשיא ארה"ב, פרסמו סוכנויות הידיעות בעולם כי מחוקקים איראנים פנו למנהיג העליון עלי חמינאי, ואמרו כי במידה וארה"ב תכפה את מדינתם לבצע "דרישות לא לגיטימיות", הם יחייבו את המשטר האיראני לפעול ב"אכזריות" בתגובה.

במקביל, צה"ל פרסם הערב הודעה חריגה לתושבי רמת הגולן, וקרא לפתוח את המקלטים באזור, זאת בשל זיהוי תנועות חשודות בקרב הכוחות האיראניים בסוריה. במקביל ועל רקע המתיחות בצפון, השגרירות האמריקנית בישראל הזהירה הערב את עובדי הממשל באזור מביקור ברמת הגולן ללא אישור עד להודעה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר