הפרישה מהסכם הגרעין

"צעד מנהיגותי": התגובות להחלטת טראמפ

הנשיא ריבלין בירך, ושר הביטחון אביגדור ליברמן הביע תקווה ש"המשטר האיראני האיום והאכזר הזה יפול". במר"צ הזהירו מחוסר יציבות בעקבות המהלך. תגובות הפוליטיקאים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב להחלטת ארה"ב לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ואמר כי "ההחלטה שקיבל נשיא ארה"ב מהווה צעד חשוב ומשמעותי להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, לביטחונו של האזור ולביטחונו של העולם החופשי כולו".

"לצד האיום הגרעיני, איננו שוכחים לרגע את מירוץ החימוש שמובילה איראן בגבולותינו ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות באופן הדוק ואחראי, על מנת לשמור על בטחון אזרחינו. איום ההתבססות האיראנית אינו מוצב לפתחה של מדינת ישראל בלבד ועל כן לחץ בינלאומי הכרחי למאבק בסכנה זו".

הודעת טראמפ

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר: "הנשיא טראמפ, מנהיג העולם החופשי, אמר הערב למשטר האייתולות בקול ברור ונחרץ: עד כאן! איראן היא דיקטטורה התומכת ומממנת טרור ומוות בכל העולם. איראן בעצמה היא יישות טרוריסטית השואפת לנשק גרעיני. זהו צעד מנהיגותי אמיץ שבסופו נפול ייפול המשטר האיום והאכזר הזה".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין מסר: "פרישתו של טראמפ מההסכם היא הוכחה נוספת לכך שהאירנים מעולם לא זנחו את תוכניתם להשגת נשק להשמדה המונית. עתה, על כל המדינות השותפות להסכם להבין זאת ולפרוש מיידית. אני גם מברך על הטלת הסנקציות הקשות, כי רק הן יביאו למכה ניצחת וחניקת תוכנית הגרעין והשלטון האיראני".

שר האוצר משה כחלון מסר: "הסכם רע שמבוסס על שקרים - סופו להתבטל. הפרישה מהסכם הגרעין, עליה הצהיר הערב הנשיא טראמפ, תפיק תועלת לא רק למדינת ישראל ולמזרח התיכון אלא לעולם כולו. אני מברך את הנשיא טראמפ על ההחלטה האמיצה ועל הנחישות שהפגין לאורך כל הדרך".

יו"ר מר"צ תמר זנדברג מסרה: "מאחלת לתושבי הצפון לילה שקט ובטוח. הערב אזרחי ישראל בטוחים פחות. זו החלטה רעה שמסכנת את אזרחי ישראל והעולם כולו. אנחנו נהיה יהיו בין הראשונים לשלם את המחיר בין אם זה יוביל לאיראן גרעינית או למלחמה. שתי האופציות גרועות יותר מההסכם".

"אי אפשר להתעלם מכך שנתניהו היה שותף למהלך המסוכן הזה, ואני קוראת לראש הממשלה לעדכן את אזרחי ישראל אם יש לו אלטרנטיבה ואם לא, לחזור בו מעמדתו ולשכנע את הנשיא טראמפ לחזור להסכם יחד עם מדינות אירופה ולמנוע התגרענות אירנית מואצת או מלחמה. דווקא כאשר אנחנו חוששים מהתבססות איראנית בסוריה הדבר האחרון שהאזור צריך זה עוד גורם של חוסר יציבות".

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "הנשיא טראמפ אדם אמיץ, מנהיג שאי אפשר לעבוד עליו. ההסכם היה רע לעולם החופשי, הפתרון בידיים של העם האירני".

שר המודיעין ישראל כץ מסר: "אני מברך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על החלטתו האמיצה וההיסטורית לבטל את הסכם הגרעין הרע עם איראן ולהטיל עליה סנקציות כלכליות חריפות. כפי שהוכח גם מול צפון קוריאה, הדרך היחידה לבלום דיקטטורות נחושות החותרות לנשק גרעיני, היא רק באמצעות הטלת סנקציות חריפות ונכונות להשתמש בכוח. מדיניות ישראל ברורה- ישראל לא תאפשר לאיראן לעולם להשיג נשק גרעיני".

ח"כ אחמד טיבי מסר: ‏"טראמפ מחרחר מלחמה. החלטתו הרת אסון ומסכנת את שלום העולם,העולם כולו מחויב להסכם ורק שתי מדינות עם נשק השמדה המונית, ארה״ב וישראל מתנגדות לו . מקווה שמדינות אירופה ישמרו על ההסכם ויחזקו אותו . אין להפקיר את השלום העולמי בידי הרפתקן כמו הנשיא טראמפ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר