המתיחות נמשכת

נערכים: סוללות טילים נפרסו בצפון; הרמטכ"ל סייר בגזרה

הרמטכ"ל הגיע לתדרך מקרוב את כוחות צה"ל לקראת מתקפה איראנית אפשרית; שר הביטחון ביטל השתתפותו במשחק ספורט מרכזי לטובת התייעצויות דחופות. עוד יום של מתיחות • צפו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בגולן, היום (צילומים: דובר צה"ל. תמונה ראשית: אדי ישראל - פלאש 90)

יממה לאחר ההוראה הצה"לית החריגה לפתוח מקלטים ביישובי הגולן, אותה מיהרו לאמץ בערים נוספות בצפון הארץ, וגיוס המילואים המצומצם עליו הוכרז, הגיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט לביקור בגזרה המתוחה, בה קיים הערכת מצב תוך שהוא מביע הערכה רבה לעמידות האזרחים באזור.

היום (רביעי) התחזקה ההערכה כי איראן נחושה לבצע פיגוע נקמה במתווה של ירי נגד מטרות ישראליות בצפון, אף שיתכן כי תקיפת הטילים אמש ליד דמשק, המיוחסת לישראל, שיבשה או דחתה במעט את תוכניותיהם של האיראנים.

אך בשל כך, יתכן והאיראנים יתמקדו בינתיים באיתור עמדה צבאית ישראלית הסמוכה לגדר הגבול, אותה קל יותר לתקוף באמצעות מטח טילי נ"ט או ירי מקלעים.

לפי הסקירה של יואב זיתון, הכתב הצבאי של ynet, מדובר במתקפה שעשויה לצאת בעיקר מקוניטרה החדשה שמול מוצב החרמונית ומפאתי הכפר הסורי ג'ובתא אל-חשב, אזורים הנשלטים על ידי צבא אסד ומיליציות פרו איראניות המופעלות בידי יועצים של משמרות המהפכה האיראניים.

ראשי מערכת הביטחון עם המנהיגות המקומית

בעקבות כך, צה"ל נערך במכוון ב"חתימה נמוכה": הכוחות כמעט ולא נעים בקו המגע, מתרחקים מכוונות סוריות ונזהרים מיצירת מטרה נייחת או ניידת לאויב שאורב לרגע נכון מבחינתו. מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר אף פרס היום סוללות נוספות של 'כיפת ברזל' ברחבי הגזרה המתוחה, כדי להיערך לבאות.

הרמטכ"ל איזנקוט קיים כאמור בצהריים הערכת מצב עם מפקד פיקוד צפון אלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי ומפקד עוצבת הבשן תא"ל עמית פישר. ראשי הרשויות בגולן, שגם איתם הם נפגשו, דנו במוכנות הישובים ועודכנו בעיקרי הערכת המצב.

מצב ביטחוני מתוח זה הוביל בין היתר לביטול השתתפותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן במשחק גמר גביע המדינה בכדורגל, אליו תכנן להגיע כדי לעודד מקרוב את קבוצת בית"ר ירושלים האהודה עליו.

רא"ל איזנקוט בגזרה המתוחה

בתוך כך, בסוריה ידעו היום לדווח כי בסדרת המתקפות שבוצעה אמש נגד מטרות איראניות בסוריה, ונועדה על פי ההערכות לסכל כוונה התקפית נגד ישראל שזוהתה בידי גורמי מודיעין, ‏נהרגו 15 בני אדם, בהם שמונה איראנים.

מספר דומה של איראנים מצאו את מותם בתקיפה הקודמת בסוריה, שיוחסה אף היא לישראל, בה הושמדו גם 200 טילי קרקע קרקע קטלניים המטווחים בדייקנות את כל שטחי המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר