שמתם לב לשינוי בחשבוניות? זאת הסיבה לכך

שמרתם חשבונית במשך תקופה ובדיוק שהייתם צריכים אותה גיליתם כי היא נמחקה? זה מה שתעשו. וגם: מה הקשר בין זה לבין השינוי בצבעי הקבלות? (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

עם קבלה או בלי קבלה? אם בחרתם באופציה הראשונה, בטח שמתם לב כי כמעט כל הקבלות שיוצאות היום (רביעי) מאותן קופות רושמות במרכולים ובחנויות השונות עברו מצבע שחור לסגול.

האמת שבטח לא שמתם לב, כי זה פרט קטנטן וכמעט לא מורגש, אבל תודו שעכשיו, אחרי שאתם יודעים את זה, אתם מאוד מסוקרנים לדעת מה הסיבה לכך. אתר "ישראל היום" פרסם היום כי מדובר בבעיה עולמית, לא פחות.

אחד מיבואני נייר ההדפסה הגדולים בארץ אמר כי "לא מדובר בחסכון, החומר הכימי שגורם להופעת הצבע השחור פשוט נגמר. מדובר בעצם בזרז כימי שמופיע כשהמכונה מחממת את נייר ההדפסה, ודווקא החומר של הצבע השחור חסר כרגע".

לדבריו: "הקופות הרושמות שנמצאות היום בשימוש ברוב המרכולים פועלות בטכנולוגיית הדפסה תרמוכימית. בניירות שמוזנים למדפסת יש תרכובות אורגניות הנקראות צבעני לייקו, ואלו משנות את המבנה המולקולרי שלהן כתוצאה משינויי טמפרטורות".

"השינוי הכימי הזה משנה גם את יכולת בליעת האור שלהם וממילא הצבע שהם מחזירים משתנה. ובמילים אחרות, מדובר בתהליך כימי שמייצר צבע על הנייר באמצעות טמפרטורה: ראש המדפסת מחמם את הנייר במקומות מסוימים – וכך נוצרת ההדפסה.

הבנתם? זה עוד לא נגמר.

מכיוון שהתהליך הכימי המדובר הוא הפיך, עם הזמן ועם ירידת הטמפרטורה - הנייר חוזר להיות לבן וזו גם הסיבה לכך שניירות ההדפסה האלה דוהים עם הזמן.

נמחקה לכם קבלה חשובה, קבלו טיפ חינם: אם רוצים לשחזר קבלה שדהתה, אפשר לנסות לגהץ אותה – כמובן בזהירות ותוך דאגה שהנייר לא יישרף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר