"שאל את הרב": פינת שו"ת לחיילים דתיים וחרדיים

חידוש מרענן מופיע באתר האינטרנט החדש של ישיבת ההסדר החרדית-טכנולוגית "דרך חיים" בגן יבנה. מדובר בפינת שאלות ותשובות הלכתיות לחיילים דתיים וחרדיים העולות במהלך שרותם הצבאי (חרדים במדים, שיווקי)

פינת "שאל את הרב". הרב יעבץ. (צילום: יחצ)

האם ניתן לצרף חילוני למניין? והאם ניתן להעלותו לתורה? | תשובה: אם הוא מאמין, ואינו מחלל שבת בפני הרב הראשי למשל, מצטרף.

חידוש מרענן מופיע באתר האינטרנט החדש של ישיבת ההסדר החרדית-טכנולוגית "דרך חיים" בגן יבנה.

מדובר בפינת שאלות ותשובות הלכתיות לחיילים דתיים וחרדיים העולות במהלך שרותם הצבאי. פינה זו מחוברת און ליין לאחד מרבני הישיבה, הרב יצחק יעב"ץ מרמת בית שמש, אשר עונה לשאלות שמופנות אליו בקיצור ולעניין, תוך זמן קצר מהרגע בו נשאלו.

הרב יעב"ץ למד בישיבת פוניבז', וכן הספיק לינוק תורה בישיבות בריסק, קול תורה ומיר בירושלים. לאחר שסיים את חוק לימודיו, התגייס לצה"ל ושירת כרב צבאי בחיל המודיעין, שם שימש במשך כ-3 שנים כרב צבאי, וכראש בית המדרש להלכה של הרבנות הצבאית. מלבד היותו רב קהילה ברמת בית שמש ור"מ בישיבת ההסדר החרדית, המשיך הרב יעב"ץ להיות אוזן קשבת וכתובת למאות שאלות הלכתיות של חיילים במגוון נושאים.

אילו שאלות יכול חייל דתי או חרדי לשאול את עצמו? ניתן למצוא למשל שאלות כמו, "יצאתי לסיור ביום ששי ואשוב רק בשבת לבסיס, יש עלי חפצי מוקצה כארנק וטלפון, מה אעשה?", או, "אין פח שמיטה במוצב, מה עלי לעשות?"

לפעמים השאלות הנשאלות מצביעות על יראת שמיים והבנה הלכתית עמוקה, לדוגמה, "האם יוצאים ידי חובת 4 מינים ביום הראשון של סוכות, ב-4 מינים של הצבא, או נחשב שאול?"

הייחודיות של התשובות הניתנות ע"י הרב יעב"ץ ישירות לפונים, הינה בחדותן, תמציותן ו"הלכה למעשה".

שאלות רבות יעלו לאתר הישיבה במהלך החודשים הקרובים לפי נושאים (תפילה, שבת, מועדי ישראל, מצבי חירום, ועוד), מוזמנים לעקוב.

כיום, "השירות" אינו מוגבל לחיילים בלבד. כל אחד מוזמן לשאול שאלה באתר, והתשובה תתקבל ישירות לתיבת המייל האישית. רק שאלות נבחרות מופיעות יחד עם תשובת הרב במדור "קורה בישיבה" של האתר.

ללמוד להיות בן תורה חרדי אמתי | לגילאי 17 ומעלה | לפרטים על לימודי סייבר בישיבה לחץ כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר